Hvedebrødsdage

Læserbrev

Illustration af Jesper Ankjær

Hvedebrødsdagene er snart ovre!

Således skrev Helle Hansen det i lederen i Skræppebladet nr. 6, juli 2014, hvor hun efterlyste de nye tiltag, som Musmann-rapporten anviser.
Helle skrev videre, at hun ikke håbede, at gassen allerede var gået af ballonen, og at alt ville fortsætte i samme rille som hidtil.

Jeg deler Helles opfattelse, men efter at have læst Kristiana Stoyanovas læserbrev og ”administrationens” svar, så er jeg bange for, at alt er ved det gamle.

I læserbrevet blev der gjort opmærksom på, at det i tidsrummet 07.00 til 09.30 ikke er muligt at komme i forbindelse med boligforeningen, og det kan jo være uheldigt i en nødsituation; f. eks. hvis der springer et vandrør, eller at strømmen pludselig forsvinder.

I svaret fra ”administrationen” skrives der, at det er rigtigt, at det ikke er muligt at komme i forbindelse med hverken boligforening, totalservice eller varmemester i det pågældende tidsrum.
Der skrives i svaret bl.a.: ”…som ny ledelse er vi ved at kikke på arbejdsgange og procedurer, og denne henvendelse vil vi tage med i vore videre drøftelser. ”

Dette svar finder jeg nedladende over for en beboer, der påpeger et reelt problem, der bør løses her og nu.

I stedet for at løse problemet her og nu, så henvises løsning af problemet til ”syltekrukken”, og det er jo noget, vi som beboere ofte har oplevet i de forgangne år.

Svaret til pågældende beboer burde have lydt således:
Tak, fordi du gør opmærksom på et reelt problem; i næste nummer af Skræppebladet vil du og alle andre beboere kunne læse, hvorledes man kommer i kontakt med boligforeningen i tidsrummet 07.00 – 09.30.

Med venlig hilsen,
Gert Brügge
”Sonnesgården” – afd. 22

dut-dut-dut ingen tager telefonen


Totalservice er nu total

Det var ikke meningen, at mit svar skulle opfattes som nedladende og puttes i en syltekrukke. Fra den 15. august tager Totalservice telefonen udenfor normal arbejdstid, så beboerne kan få fat i en medarbejder ved akutte opgaver om morgenen – men også om eftermiddagen, hvor der også var et problem.

Som jeg svarede tidligere, er vi ved at kigge på arbejdsgange og procedurer. I den forbindelse er vi ved at kigge på den generelle besvarelse af telefonen i Boligforeningen – også inden for normal åbningstid, så beboerne ikke oplever, at telefonen ikke besvares. Vi vil på et senere tidspunkt komme med en samlet tilbagemelding på vores arbejde med telefonien.

Niels Hosie
Teknisk chef, Brabrand Boligforening




Del eller print denne side:  



Skriv en kommentar til denne side (artikel) LÆS VILKÅR FOR DEBAT

For at undgå spam skal du skrive bogstaver og tal fra billedet herunder:
(indlæser langsomt)




 
 
© 1970-2017
Skræppebladet - Beboerhuset Yggdrasil - Dortesvej 35A - 8220 Brabrand
| Vilkår for debat | Privatlivspolitik | WP | Kontakt