Afd. 5: Information fra beboerrådgivningen i Toveshøj
Afdeling 5 – Toveshøj
Frem til 1. november 2014 er det frivilligt at tilmelde sig til digitalpost, men derefter skal alle have en digitalpost. Det vil sige, at man ikke længere modtager brevpost.
Du har mulighed for at søge om fritagelse for digitalpost, hvis:
- Du er permanent udrejst af Danmark
- Du er ikke længere registeret med fast bopæl eller opholdssted i Danmark
- Du har praktiske vanskeligheder ved at skaffe NemID.
- Du har en fysisk eller psykisk funktionsevne, der hindrer dig i at bruge digitalpost.
- Du ikke behersker dansk, hvilket gør det svært at anvende digitalpost.
- Du bor et sted, hvor der ikke er mulighed for at etablere internetforbindelse.
- Du ikke har adgang til computer i dit hjem eller opholdssted.
Du kan søge om fritagelse ved at møde personligt op i Borgerservice på Aarhus Rådhus. Du skal medbringe dit sundhedskort eller anden legitimation.
Hvis du ikke selv møder op i Borgerservice, kan du give fuldmagt til en anden person f.eks. din familie, plejepersonale, osv.
Blanket til anmodning om fritagelse fra digitalpost og anmodning om fritagelse ved fuldmagt kan downloades på aarhus.dk. Du skal skrive fritagelse for post i søgefeltet.
Hvis du ikke har en fritagelsesgrund, opfordres du til at lære at anvende digitalposten inden 1. november 2014.
Vil du lære at bruge digitalpost?
Du kan henvende dig til beboerrådgiver Maryam Fereidanian på tlf. 20 18 54 24, Edwin Rahrsvej 6 B, 1.sal. tirsdag mellem 10-12 og torsdag mellem 15-17
Læs også
▮ Skræppebladet, det trykte magasin 2014-08 Oktober