Nyt fra administrationen

Førsyn, sms-service, Generationernes Hus, Nye ansigter

Førsyn er for din skyld
Brabrand Boligforening tilbyder dig som lejer et førsyn af din bolig, hvis du skal flytte. Et førsyn er gratis og er en personlig vejledning, hvor du får råd og anvisninger til, hvordan du kan flytte billigst muligt fra din bolig. På den måde er du bedst muligt forberedt på det egentlige syn ved fraflytning.

Et førsyn kan afklare mange praktiske spørgsmål såsom:
Kan det betale sig selv at istandsætte boligen?
Hvad koster det at istandsætte boligen?
Hvor meget betaler afdelingen?
Når du opsiger din bolig, får du et brev med tilbud om førsyn. Hvis du ønsker at tage imod det gratis førsyn, skal du kontakte din varmemester og aftale et tidspunkt. Hvis du flytter til en anden bolig i Brabrand Boligforening, skal der altid ske et førsyn.

Få hurtigt besked på sms
I Brabrand Boligforening har vi en sms-service, som vi bruger til at give beboerne korte informationer. Det kan fx være i forbindelse med lukning af varme/vand, arbejder i afdelingen eller ferielukning. Som beboer er du som udgangspunkt automatisk tilmeldt servicen, hvis du har et mobilnummer. Det gælder dog ikke, hvis du har et taletidsnummer, hemmeligt nummer eller et erhvervsmobilnummer. I de tilfælde skal du selv tilmelde dig vores sms-service. Det kan du gøre på hjemmesiden bbbo.dk. Hvis du ikke ønsker at være tilmeldt sms-servicen, kan du framelde dig på hjemmesiden bbbo.dk eller ved at sende en sms med teksten AFMELD til 1919.

Fællesskaber på tværs i Generationernes Hus
Aarhus Kommune opfører på den nye havnebydel Aarhus Ø et visionært byggeri, Generationernes Hus. Det kommer til at rumme en daginstitution (integreret vuggestue og børnehave), pleje- og ældreboliger, boliger for senhjerneskadede og ca. 40 almene ungdomsboliger. Det er visionen, at Generationernes Hus skal være en levende ramme om det værdifulde fællesskab på tværs af generationer. Brabrand Boligforening har sagt ja til at indgå i projektet som bygherrepart på ungdomsboligerne. I løbet af 2015 vil der blive udpeget en bygherrerådgiver og blive afviklet en projektkonkurrence, hvor det konkrete projekt og totalrådgiver udpeges. Efter udpegning af div. fagentrepriser i løbet af 2016 bliver der byggestart i sommeren 2017 med forventet ibrugtagning i begyndelsen af 2019.

Nye ansigter:

Dan Sejr Rosager
Dan er blevet ansat som IT-supporter i administrationen. Dans opgaver er hovedsageligt hotline-support via mail, telefon og personlig betjening til medarbejderne i administrationen, varmemestre og afdelingsbestyrelser.

Janne Borup Løvschall
Janne er blevet ansat som økonomiassistent og tovholder på implementering af administrationens nye IT-system, EGBolig, der bliver Jannes fokusområde de første måneder. Janne har tidligere arbejdet hos netop EGBolig som udekørende konsulent i syv år og er uddannet finansøkonom/ejendomsadministrator.

Abdulkarim Seyam
Abdulkarim SeyamMange af afd. 5, Toveshøjs, beboere kender Abdulkarim som en dygtig og engageret medarbejder. Men måske er det ikke alle, der ved, at Abdulkarim ikke længere er gårdmand, men faktisk i et godt stykke tid har været afdelingens varmemester. Det er derfor ham, du skal kontakte, hvis du er beboer i afd. 5, Toveshøj, og har brug for teknisk hjælp.
Du kan møde Abdulkarim på driftskontoret på Edwin Rahrs Vej 30 i åbningstiderne eller ved at ringe til ham på 8931 7131. Du kan også sende en mail på adressen abse@bbbo.dk




Del eller print denne side:  



Skriv en kommentar til denne side (artikel) LÆS VILKÅR FOR DEBAT

For at undgå spam skal du skrive bogstaver og tal fra billedet herunder:
(indlæser langsomt)




 
 
© 1970-2017
Skræppebladet - Beboerhuset Yggdrasil - Dortesvej 35A - 8220 Brabrand
| Vilkår for debat | Privatlivspolitik | WP | Kontakt