Gik Stofa efter i sømmene

Rudolf Bay satte dem stolen for døren

tekst og foto af Jens Skriver

Mange beboere i Holmstrup har und­ret sig over og er blevet forvirrede af meddelelser fra Stofa, meget få meddelelser og faktura med forskellige beløb. Rudolf Bay fra afdelingsbestyrelsen valgte at gå dem efter i sømmene.

Rudolf valgte at fastholde ”Den store pakke”. Derefter hører han ikke nog­et, før han modtager en opkrævning. Han efterlyser imidlertid en kontrakt, da han ikke ved, hvad der betales for. Stofa svarer, de ikke forstår hans henvendelse, og rykker nummer 1 på afgiften kommer. Rudolf sender en ny mail og får det svar, at sagsbehandlingen tager op til fem dage, og forespørgslen er uforståelig.

Rudolf Bay

Så kommer en ny rykker dateret 13/5, hvor der ikke alene trues med nedlæggelse af TV-forbindelsen, men også internetforbindelsen. Det nævnes endvidere, at genopkobling kan ske med første ledigblevne tekniker og vil koste 695 kr. Rudolf siger: ”Det er umuligt at koble to kontraktsforhold sammen. I så fald vil jeg øjeblikkelig opsige min bredbåndsforbindelse”.

Rudolph vælger at sende hele sagen anbefalet med posten 5/6. Mindre end en uge senere får han svar med en kontrakt og en undskyldning.

Opkrævningen for det første kvartal var på 637,50 kr. På det næste er den på 673 kr. ”Jeg forventer at skulle fortsætte med at betale 637,50 kr. i kvartalet. Ellers kører vi hele showet igen,” siger Rudolf. ”Der står, at prisen fremgår af vedlagte prisliste, men jeg har ikke fået nogen prisliste.”

Til slut understreger Rudolf: ”De interne nettilslutninger tilhører afdeling­en, men det er svært at gøre noget nu og få en anden udbyder, når 209 beboere allerede har tegnet individuelle kontrakter med Stofa, hvis de har fået en kontrakt.”




Del eller print denne side:  



Skriv en kommentar til denne side (artikel) LÆS VILKÅR FOR DEBAT




 
 
© 1970-2019
Skræppebladet - E&P Huset - Karens Blixens Boulevard 39 - 8220 Brabrand
| Vilkår for debat | Privatlivspolitik | Kontakt