Vælg infrastruktur – ikke valgflæsk

Det er en kendt sag for os, der bor i Brabrand, hvordan politikerne siden sognerådets forsvinden har forsømt at udvikle byens vej- og trafiknet. Jo! med efterslæbende lappeløsninger til afvikling af den enorme transit-trafik, altså den gennemkørende.

Her er Hougårdsvej og J.P. Larsensvej blot nogle af de værste skræmmeeksempler. For trafikken kan sandelig mærkes, ses, høres og lugtes i boligkvartererne. Og i vore rekreative områder. Søerne, åen og skovene omkring Brabrand har i generationer været ”naturlige” kloakker og lossepladser for vor fortravlede kultur.

Selvom der ganske vist er sket forbedringer, står i hvert fald den uhæmmede trafikmængde tilbage. De fleste kender sikkert de gamle middelalderveje Søskovvej og Storskovvej og Søholmvej, – alle beregnet til datidens studedrift, men som nu nærmest er overgået til hovedvejs -status.

Til boligkvarterernes trængsler hører desuden også en massiv motortrafik fra byens eget vokseværk, hvor trivsel for alle, og tryghed og sikkerhed for skolebørn og ældre og andre på cykel eller til fods – i realiteten betragtes som pjank af den centrale bystat Århus.

Lokalt i afd 1, har ”udviklingen” de facto givet området motortrafikvejs-status, hvor J.P. Larsensvej tilsammen med Rema 1000, og makværket af en rundkørsel, og det vestlige Brabrands udbygning, har skabt så megen motortrafik, at J.P. Larsensvej har manifesteret sig som en dødsfælde.

Her op til kommunal-valget kunne man derfor passende spørge de fjerne politikere om: ”- hvem har fortjent at gå i fælden”?

Erling Melgaard Jarsbo
Udsigten 13 Afd 1




Del eller print denne side:  


Skriv en kommentar til denne side (artikel) LÆS VILKÅR FOR DEBAT


 
 
© 1970-2019
Skræppebladet - E&P Huset - Karens Blixens Boulevard 39 - 8220 Brabrand
| Vilkår for debat | Privatlivspolitik | Kontakt