25-årsjubilæum

Jan Mikkelsen, VVS-montør i Gellerupparken og på Toveshøj

Fredag d. 10. december fejrer Brabrand Boligforenings VVS-montør Jan Mikkelsen 25-årsjubilæum. Han er kendt for sin hurtighed, som ikke er blevet mindre gennem årene. Blandt kollegaerne i BB Service lyder det da også – ”ingen kan følge Jan”.

Jan Mikkelsen

Han er uddannet VVS-montør og blikkenslager, og efter en periode med ansættelser hos mindre VVS-firmaer i Århus kom han til Brabrand Boligforening, hvor det nu blevet til 25 år som håndværker i boligforeningens egen håndværker-afdeling, BB Service, der dækker både VVS, tømrer, el og elevator.

For Jan Mikkelsen er det godt og vel 2600 lejligheder i Gellerupparken og Toveshøj, som han udfører VVS-arbejde i.

Derudover går han blandt kollegaerne under tilnavnet ”suge-jan”, da han sammen med VVS-lederen holder styr på skraldsuget, der suger husholdningsaffald fra alle boligerne i Gellerupparken og på Toveshøj.

Jan Mikkelsen er kendt for, at han aldrig siger nej til en opgave. Heller ikke når den er træls, som for eksempel at kravle ned i et lille rør under jorden. Han har et godt humør, er meget social, men først og fremmest glad og med et smil på læben hver dag.

Jan bor sammen med sin hustru i Norsminde, hvor han for år tilbage købte hus, som han selv sætter i stand. Rejselysten trækker stadig i ham, og hvis det ikke var for sommerhuset, ville han tage af sted så ofte, det kan lade sig gøre. Han vil gerne ud i verden og se.

Jubilæet fejres med en reception på Brabrand Boligforenings administration Gudrunsvej 10 A fredag d. 10. december kl. 11.00 – 14.00

▮ Skræppebladet, det trykte magasin 2010-10 December

2010-10 December