Magasinet 2022-05 September: Artikler
Indholdsoversigt - Artikler
- Museum på sjette slog dørene op igen igen
Lejligheden på sjette sal i Gudrunsvej 16 relanceret som Gellerup Museum med masser af aktivitet på programmet - Højskolen kan forandre liv
I den første uge i juli har 25 elever været på højskole i Gellerup - Første beboere i Gellerupparken opsagt inden sommerferien
Syv beboere har sagt nej til at flytte - Chancen for at få et godt liv til alle
Anne Hegelund er ny i foreningsbestyrelsen
Museum på sjette slog dørene op igen igen
Lejligheden på sjette sal i Gudrunsvej 16 relanceret som Gellerup Museum med masser af aktivitet på programmet
Det er snart halvandet år siden, at vennerne bag Gellerup Museum stod på altanen på sjette sal på Gudrunsvej og viftede med dannebrogsflag og fejrede, at museet var blevet reddet på målstregen med en femårig driftsbevilling fra Aarhus Kommune. Corananedlukningen har dog siden forhindret, at museet kunne åbne. I stedet har tiden været brugt på at shine lejligheden op, der er blevet malet og vasket, indkøbt nye
Højskolen kan forandre liv
I den første uge i juli har 25 elever været på højskole i Gellerup
"Jeg er blevet helt høj af at se det fællesskab og samhørighed, der findes blandt eleverne." Sådan lyder det fra Ole Kamp, der er forstander på Gellerup Højskole. Han har været vidne til, at alle eleverne, cirka en halv time efter de mødtes den første dag, allerede opførte sig, som om de kendte hinanden og havde det godt sammen. Nogle var lidt nervøse, fordi de ikke kendte hinanden, men
Første beboere i Gellerupparken opsagt inden sommerferien
Syv beboere har sagt nej til at flytte
Lige inden sommerferien, onsdag den 29. juni, var medarbejdere fra Brabrand Boligforening på trapperne i blok A13 og A15, Inger Christensens Gade 31-45. Her ringede de på dørene hos beboerne for at overrække et brev med den opsigelse, som det længe har været varslet var på vej. Opsigelsen er en konsekvens af parallelsamfundsloven og den deraf følgende Helhedsplan med nedrivning af syv blokke i Gellerup, som blev vedtaget af
Chancen for at få et godt liv til alle
Anne Hegelund er ny i foreningsbestyrelsen
Anne Hegelund fra Gellerup, som er ny i foreningsbestyrelsen, har altid gået op i, at alle får chancen for at få et godt liv. Tidligt lærte hun, at folk har forskellige muligheder, og det førte til, at hun blev socialrådgiver. Hun stammer fra Silkeborg, der er en meget blandet by, hvor villakvarterer ligger mellem parcelhuse og boligblokke. Annes lærerforældre var de første i deres familier med studentereksamen.
