Ordinære afdelingsmøder i efteråret 2023
Brabrand Boligforening
Herved indkaldes til ordinære afdelingsmøder i henhold til vedtægternes §18 samt i henhold til de beslutninger, der er blevet taget på de enkelte afdelingsmøder omkring afholdelse af ordinære afdelingsmøder.
FORELØBIG DAGSORDEN
- Valg af dirigent
- Beretning fra afdelingsbestyrelsen siden sidst
- Afdelingens budget for næste år til godkendelse
- Eventuelle forslag
- Valg
- Afdelingsbestyrelsesmedlemmer + suppleanter
(ekskl. afd. 4, afd. 5 og afd. 6, som har valg om foråret) - 1 repræsentant + 1 suppleant til
Skræppebladets redaktion vælges for 2 år*
Lige år valg i afdelinger med lige numre. Ulige år valg i afdelinger med ulige numre.
*) Undtagelse: afdeling 4 kan dog vælge op til 3 repræsentanter og 3.-suppleant
Valg er på hvert år – 2 medlemmer vælges i lige år, og 1 medlem i ulige år. - 1 repræsentant + 1 suppleant til FAS vælges for 2 år**
Lige år valg i afdelinger med lige numre. Ulige år valg i afdelinger med ulige numre.
**) Undtagelse: afd. 4 kan dog vælge op til 5 repræsentanterog suppleanter. Valg er på hvert år – 2 medlemmer vælgesi lige år og 3 medlemmer i ulige år.
- Afdelingsbestyrelsesmedlemmer + suppleanter
- Eventuelt
for følgende afdelinger:
Afd. 4, Gellerupparken
onsdag 27. september kl. 18,
Samlingshuset, Karen Blixen Boulevard 23, 8220 Brabrand
Afd. 5, Toveshøj
tirsdag 12. september kl. 17,
Store Sal, Laden, Edwin Rahrs Vej 6B, 8220 Brabrand
Afd. 6, Holmstrup
onsdag 20. september kl. 19,
afdelingens selskabslokale, Jernaldervej 245, 8210 Aarhus V
Afd. 7, Hasselhøj
mandag 18. september kl. 19,
afdelingens fælleshus, Hasselhøj 203, 8361 Hasselager
Afd. 22, Sonnesgården
mandag 25. september kl. 19, Fælleshuset i afdelingen
FORELØBIG DAGSORDEN
- Valg af dirigent
- Årsberetning fra afdelingsbestyrelsen
- Afdelingens regnskab til forelæggelse samt budget for næste år til godkendelse
- Eventuelle forslag
- Valg:
- Afdelingsbestyrelsesmedlemmer + suppleanter<(li>
- 1 repræsentant + 1 suppleant til Skræppebladets redaktion vælges for 2 år
Lige år valg i afdelinger med lige numre. Ulige år valg i afdelinger med ulige numre. - 1 repræsentant + 1 suppleant til FAS vælges for 2 år
(ekskl. afd. 27, 29, 32, 33)
Lige år valg i afdelinger med lige numre. Ulige år valg i afdelinger med ulige numre.
- Eventuelt
for følgende afdelinger:
Afd. 1, Hans Brogesparken
torsdag 21. september kl. 19,
Aarslev Kro, Silkeborgvej 900, 8220 Brabrand
Afd. 2, Søvangen
tirsdag 29. august kl. 19,
Sødalskolens aula, Louisevej 29, 8220 Brabrand
Afd. 3, Skovgårdsparken
onsdag 6. september kl. 19,
afdelingens selskabslokaler, Ingasvej 66, 8220 Brabrand
Afd. 8, Drejergården
onsdag 30. august kl. 17,
afdelingens selskabslokale, Hovedgaden 29, 8220 Brabrand
Afd. 10, Rødlundparken
torsdag 7. september kl. 19,
Cafeen, Folkehuset Harlev, Næshøjvej 41, 8462 Harlev
Afd. 11, Odinsgård
onsdag 13. september kl. 19, afdelingens fælleshus Valhalla, Stenaldervej 209, st. 1, 8220 Brabrand
Afd. 12, Thorsbjerg
torsdag 31. august kl. 19,
afdelingens selskabslokale, Stenaldervej 77, 8220 Brabrand
Afd. 14, Borumtoften
mandag 28. august kl. 17,
fælleslokalet i afdelingen, 8471 Sabro
Afd. 15, Hasselengen
mandag 4. september kl. 19, fælleslokalet i afdelingen,
Afdelingens fælleshus, Hasselhøj 203, 8361 Hasselager
Afd. 16, Seniorbo Voldbækhave
torsdag 7. september kl. 11, fælleslokalet i afdelingen,
Årslev Møllevej, 8220 Brabrand
Afd. 17, Højriisparken
torsdag 7. september kl. 18,
fælleslokalet i kælderen, Truevej, 8220 Brabrand
Afd. 18, Lyngby
mandag 28. august kl. 19, Lyngbygårdsvej 37C, 8220 Brabrand
Afd. 19, Bronzealdervænget
tirsdag 12. september kl. 19, fælleslokale i bygning 12,
Bronzealdervænget, 8210 Aarhus V
Afd. 21, Hasselager
tirsdag 5. september kl. 19, Koltvej 45 A, 8361 Hasselager
Afd. 23, Skovhøj
tirsdag 19. september kl. 19, fælleshuset i afdelingen,
Skovhøj 225, 8361 Hasselager
Afd. 24, Skovhøj
onsdag 20. september kl. 19,
fælleslokale, Skovhøj 100, 8361 Hasselager
Afd. 25, Østergårdsparken
torsdag 28. september kl. 19,
Bylivshuset (K10), Kirketorvet 10, 8310 Tranbjerg
Afd. 26, Kildeagervej
torsdag 14. september kl. 18,
fælleslokale, Skovhøj 100, 8361 Hasselager
Afd. 27, Tingskovparken
mandag 11. september kl. 19,
Bylivshuset (K10), Kirketorvet 10, 8310 Tranbjerg
Afd. 29, Valdemars Have
onsdag 30. august kl. 19,
Valdemars Have, fællesrummet i kælderen nr. 20, 8000 Aarhus C
Afd. 30, Pilevangen
onsdag 27. september kl. 19,
Solbjerg Fritidscenter, Solbjerg Hovedgade 88, 8355 Solbjerg
Afd. 31, Havnehusene
tirsdag 26. september kl. 18.30, Generationernes Hus,
Multisalen, Thit Jensens Gade 3C, 8000 Aarhus C
Afd. 32, Aarhus Kollegiet
torsdag 28. september kl. 17,
kantinen hos Brabrand Boligforening, Edwin Rahrs Vej 33
Afd 33, Generationernes Hus
torsdag 31. august kl. 19, Generationernes Hus,
Multisalen, Thit Jensens Gade 3C, 8000 Aarhus C
Ikke-bolighavende
mandag 4. september kl. 19,
kantinen hos BBBO, Edwin Rahrs Vej 33, 8220 Brabrand
Hvordan indsendes forslag?
Pr. mail
Forslag sendes til e-mail: forslag[AT]bbbo[DOT]dk og mærkes med afdelingsnummer/afdelingsnavn i overskriften.
Pr. post
Alternativt sendes forslag med post til Brabrand Boligforening, Edwin Rahrs Vej 33, 8220 Brabrand – Att.: Afdelingssekretær. Kuverten mærkes med ”Forslag”.
Husk afsender og afdeling
Af forslaget skal fremgå afdelingens navn eller nummer samt navn, adresse, e-mail og telefonnummer på forslagsstiller.
Hvornår skal forslag være indsendt?
Forslag skal være Brabrand Boligforening i hænde senest 3 uger før afholdelse af det pågældende afdelingsmøde.
Dog opfordrer vi til at indsende forslag så hurtigt som muligt (før 3-ugersfristen). Dette skyldes, at nogle forslag kan
kræve, at administrationen skal foretage huslejeberegninger til materialet før udsendelse til afdelingsmødet.
BEMÆRK – dagsorden samt materiale til afdelingsmøderne udsendes elektronisk.
Venlig hilsen
Brabrand Boligforening
Sådan stiller du et godt forslag til afdelingsmødet
Har du et ønske om, at noget skal ændres i din afdeling?
Så kan du lave et forslag til det årlige afdelingsmøde.
Læs hvordan på Skræppebladets hjemmeside, hvor Mette Sejthen guider til et godt forslag.
Læs også om de ændrede frister.
Vi har bedt OpenAI om at fortælle hvad der sker på et beboermøde:
Et afdelingsmøde er et møde, der afholdes i en boligforenings afdeling for at drøfte og træffe beslutninger om forskellige emner, der vedrører afdelingens drift og administration. Afdelingsmøder afholdes normalt årligt eller efter behov, som besluttet af boligforeningens vedtægter.
På et afdelingsmøde kan der diskuteres og træffes beslutninger om følgende emner:
1. Valg af dirigent:
En person vælges til at lede mødet og sikre, at dagsordenen bliver fulgt.
2. Beretning fra afdelingsbestyrelsen siden sidst:
Afdelingsbestyrelsen giver en redegørelse for deres arbejde siden sidste møde og informerer om aktuelle anliggender i afdelingen.
3. Afdelingens budget for næste år til godkendelse:
Afdelingens økonomi og budget for det kommende år præsenteres, og beboerne har mulighed for at kommentere og godkende budgettet.
4. Eventuelle forslag:
Beboere kan fremsætte forslag til ændringer eller tiltag i afdelingen. Disse forslag kan omhandle alt fra renoveringer og vedligeholdelse til ændringer i husordenen eller fællesfaciliteter.
5. Valg:
Der afholdes valg til afdelingsbestyrelsen og andre repræsentative organer, der er relevante for afdelingen, såsom redaktionen for afdelingens beboerblad eller repræsentation i overordnede foreningsorganer.
6. Eventuelt:
Andre emner eller spørgsmål, der ikke er på dagsordenen, kan diskuteres under denne punkt. Det kan være forskellige afdelingsanliggender, som beboerne ønsker at bringe op til debat eller drøftelse.
Det er vigtigt at bemærke, at ovenstående punkter er baseret på de foreløbige dagsordener, og der kan være variationer afhængigt af den konkrete afdeling og dens behov.
Afdelingsmøderne annonceres normalt i forvejen, og beboerne får typisk besked gennem opslag, e-mail eller brev. Dato, tid og mødested for afdelingsmødet vil være angivet i indkaldelsen.
Hvis du ønsker at fremsætte et forslag til afdelingsmødet, skal du følge retningslinjerne angivet af boligforeningen. Typisk kan forslag indsendes enten pr. e-mail eller pr. post til en angivet adresse. Det er vigtigt at inkludere relevante oplysninger som afdelingsnummer, navn, adresse, e-mail og telefonnummer som afsender.
Forslag skal normalt være boligforeningen i hænde senest 3 uger før afholdelsen af det pågældende afdelingsmøde. Det anbefales dog at indsende forslag så tidligt som muligt for at give tilstræk
… med følgende prompt:
Hvad sker der på et afdelingsmøde? [linjeskift og artiklens tekst]
Vi har bedt bedt OpenAI om at fortælle hvordan man får noget vedtaget på et beboermøde:
For at få noget vedtaget på et møde i Brabrand Boligforening, skal du følge disse trin:
1. Udvikling af forslaget:
Tænk nøje over, hvad du ønsker at ændre eller foreslå i din afdeling. Vær specifik og præcis i formuleringen af dit forslag.
2. Indsendelse af forslaget:
Der er to måder at indsende dit forslag til Brabrand Boligforening: enten pr. mail eller pr. post. Hvis du vælger at sende det pr. mail, skal du sende forslaget til e-mailadressen forslag[AT]bbbo[DOT]dk og mærke emnefeltet med afdelingsnummeret eller afdelingsnavnet. Hvis du sender det pr. post, skal du sende det til følgende adresse: Brabrand Boligforening, Edwin Rahrs Vej 33, 8220 Brabrand, Att.: Afdelingssekretær. Sørg for at mærke kuverten med “Forslag”.
3. Angivelse af afsender og afdeling:
Vær sikker på, at dit forslag tydeligt angiver afdelingens navn eller nummer samt dit eget navn, adresse, e-mail og telefonnummer som forslagsstiller.
4. Tidsfrist:
Forslag skal være indsendt til Brabrand Boligforening senest 3 uger før det pågældende afdelingsmøde. Det anbefales dog at indsende forslaget så tidligt som muligt, da nogle forslag kan kræve, at administrationen foretager beregninger eller udarbejder materiale før mødet.
5. Dagsorden og materiale:
Når forslaget er modtaget og godkendt, vil det blive inkluderet på dagsordenen for det pågældende afdelingsmøde. Dagsorden og andet relevant materiale vil blive udsendt elektronisk.
På afdelingsmødet vil dit forslag blive fremlagt og diskuteret, og der vil være en afstemning om at vedtage det. Afhængigt af flertallets beslutning kan dit forslag blive vedtaget eller afvist.
Husk at læse Skræppebladets hjemmeside for yderligere vejledning og ændrede frister.
… med følgende prompt:
Hvordan får man noget vedtaget på et møde i Brabrand Boligforening? [linjeskift og artiklens tekst]
Læs også
▮ Skræppebladet, det trykte magasin 2023-04 Juni