Artikler med emnet Sofus
I alt 9 sider blev fundet. Her vises 0 (resultatside 1)
Baksen med spejle
Søren Løkkegaard har netop udgivet bogen "Baksen med spejle. Når historie fordrer". I mange år boede han på Toveshøj, hvor han var formand for afdelingsbestyrelsen. Han har også siddet i foreningsbestyrelsen. Siden har han i mange år boet i Holmstrup, hvor han står for udgivelsen af beboerbladet SOFUS. Søren er kandidat i historie og dansk. I 90'erne udgav han bogen "Vidt og bredt", som især omhandler hans indtryk fra
Afd. 6: SOFUS er en institution
Holmstrups beboerblad vil meget gerne skrive om aktiviteterne
Søren Løkkegaard er klar til at trykke bladet. Holmstrups beboerblad, SOFUS, er kommet trofast siden 1977. Da blev det skrevet på stencils og duplikeret på en spritbrænder. De gamle numre er afleveret til Brabrand-Årslev Lokalhistoriske arkiv på Gellerup Bibliotek. Nu bliver det fotokopieret. Som det sidste nye er det også begyndt at komme i farver, og bladet har en meget dygtig fotograf i Poul Jørgensen. Mange
Afd. 6: SOFUS spørger om skulptur og kunstudvalg
Boligforeningens direktør svarer også lokale beboerblade
Redaktøren for Sofus, Søren Løkkegaard, stillede et spørgsmål i det lokale beboerblad i Holmstrup: Har Brabrand Boligforening et kunstudvalg og en politik, der lægger vægt på kunst i vores omgivelser? Åbent spørger han om, "hvor længe de to skulpturer, som stod på Edwin Rahrs Vej ved Gudrunsvej og Lenesvej, skal være fjernet og stå opmagasineret længere mod syd på motorvejskilen (i nogle år nu) og ligne skrammel på
Holmstrups stemme gennem snart 40 år
Sofus sørger for, at informationer kommer ud
Helle, Søren og Herman gennemgår det nye blad Frivillige laver stadig beboerbladet SOFUS i Holmstrup. Igennem længere tid har det været Herman Nielsen, Søren Løkkegaard og Helle Due. Redaktionen samles indledningsvis til spisning hos et af medlemmerne privat. Teksterne er som oftest kommet ind digitalt. De printes ud, og i fællesskab sætter man bladet op og duplikerer det til husstandsomdeling. Herman lægger det desuden ud på nettet.
Afd. 6: Jubilæumsskrift
40-års jubilæum fejres med et jubilæumsskrift
Da Holmstrup fyldte 25 år, blev der udgivet et udmærket jubilæumsskrift, og ved 40-års jubilæet har vi taget tråden op og bringer et jubilæumsskrift sammen med Skræppebladet. Peter Iversen fra afdelingsbestyrelsen har skrevet forord, og et par artikler fortæller om de bristede forventninger, der førte til, at Holmstrup igennem mange år måtte kæmpe med mangfoldige problemer. En artikel beskriver den tankegang, der ligger bag arkitekturen, og
Afd. 6: Livskraftig aktivitet i Holmstrup
Historien bag Beboerbladet SOFUS
Afdeling 6 - Holmstrup "Den nye avis er lige bleven født og er døbt "SOFUS", hed det på forsiden af en tryksag i A5, som i oktober 1977 blev omdelt til alle beboere i Holmstrup. "Hvorfor dette Bras??" blev der spurgt inde i bladet, og svaret lød: "Fordi vi er nogle der synes at Skræppebladet er for besværligt at bruge. Det skyldes at det kun udkommer én gang om
Afd. 6: Rutinemæssigt beboermøde i Holmstrup
Ingen nye sager
Holmstrup har været præget af mange store projekter, men lige for øjeblikket er der et pusterum, så kun omkring 35 beboere var mødt op. Den mundtlige beretning fra afdelingsbestyrelsen var kort, og langt det meste, Edvin Juhl fra afdelingsbestyrelsen fortalte, stod i den skriftlige beretning. Beboerbladet SOFUS Eneste kontroversielle punkt var en sag om beboerbladet SOFUS, og hvis aftenens dirigent, Keld Albrechtsen, ikke havde optrådt myndigt
Nyt gammelt beboerblad i Holmstrup
Brabrand Boligforenings afdeling 6, Holmstrup, på Jernaldervej har (igen) fået et nyt lokalt beboerblad. Bag den lidt kryptiske overskrift gemmer sig historien om et samarbejde med naboafdelingerne Thorsbjerg og Odinsgård (og bladet Ny Sofus). Blad-samarbejdet ophørte efter nogle måneder og har resulteret i at beboerbladet igen hedder Sofus med tilhørende tomands-redaktion i Holmstrup. Det nye Sofus (ikke nye Ny Sofus) er netop blevet omdelt i beboernes postkasser i Holmstrup og bladet
Holmstrup vil hejse beboerne op og ned
Byggeriet Holmstrup i det vestlige Århus, der er opført i midten af 1970'erne i en til fem etager, har ingen elevatorer, og det gør det kan gøre det svært for ældre og handicappede. Nu afholder beboerafdelingen møder om "øget tilgængelighed" og håber på at få tilskud til at etablere elevatorer i en del af bygningerne. Beboerne i huse med en-to etager skal også være med til at betale selvom de aldrig
Sider med emnet Sofus anvender blandt andet også disse emner:
