Magasinet 2016-05 Juni/Juli: Foreningen
Indholdsoversigt - Foreningen
- Ordinære afdelingsmøder i efteråret 2016
- Projekter på vej
På repræsentantskabsmødet den 26. maj sagde forsamlingen Ja til at arbejde videre med nedenstående tre spændende projekter, som nu kan realiseres. - Ny administrationsbygning i udbud
Boligforeningens nye administrationsbygning kommer i udbud som totalentreprise inden sommerferien - Uddannelse der giver faglig stolthed og arbejdsglæde
I Brabrand Boligforening ønsker vi løbende at opkvalificere vores medarbejdere gennem relevante uddannelsestilbud, så de har den nyeste viden inden for deres område - Konstituering af ny foreningsbestyrelse
Efter repræsentantskabsmødet den 26. maj har Brabrand Boligforening nu følgende medlemmer af foreningsbestyrelsen
Ordinære afdelingsmøder i efteråret 2016
Brabrand Boligforening Foreløbig dagsorden for de afdelinger, der kun har budget til godkendelse på dagsordenen om efteråret: Valg af dirigent Årsberetning fra afdelingsbestyrelsen Afdelingens budget for 2014 til godkendelse Eventuelle forslag Eventuelt Denne dagsorden gælder for følgende afdelinger: Afdeling 4, Gellerupparken tirsdag den 20. september kl. 19.00 i Foreningernes Hus Afdeling 5, Toveshøj tirsdag den 13. september kl. 19.00 i Tousgårdsladen Afdeling 6, Holmstrup torsdag den 15.
Projekter på vej
På repræsentantskabsmødet den 26. maj sagde forsamlingen Ja til at arbejde videre med nedenstående tre spændende projekter, som nu kan realiseres.
Kasernehospitalet Boligforeningen har modtaget kvote til etablering af 15-20 boliger i det gamle kasernehospital i Valdemarsgade. Den oprindelige bygning har med sin fortid som infirmeri kulturhistorisk værdi og har også en miljømæssig værdi som en del af det kendte gademiljø i Valdemarsgade. Bygningen tillægges desuden en arkitektonisk bevaringsværdi og skal derfor bevares, renoveres og ikke nedrives. Den nye afdeling indgår som en konkret udmøntning af byrådets beslutning om etablering
Ny administrationsbygning i udbud
Boligforeningens nye administrationsbygning kommer i udbud som totalentreprise inden sommerferien
På repræsentantskabsmødet i maj 2015 fik administrationen mandat til at udarbejde et projekt for placering af boligforeningens nye administrationsbygning på en grund på hjørnet af Edwin Rahrs Vej og den kommende bygade i Gellerup. Der blev efterfølgende nedsat en styregruppe og hyret en ekstern rådgivergruppe for at udarbejde et byggeprogram. Visionen er at skabe et åbent, imødekommende og aktivt hus. Et hus der sætter boligforeningens beboere i centrum, og
Uddannelse der giver faglig stolthed og arbejdsglæde
I Brabrand Boligforening ønsker vi løbende at opkvalificere vores medarbejdere gennem relevante uddannelsestilbud, så de har den nyeste viden inden for deres område
På den måde sikrer vi, at medarbejderne er godt klædt på til at yde en god og professionel service. Samtidig er det en del af den naturlige udvikling for den enkelte medarbejder hele tiden at dygtiggøre sig og være opdateret inden for ens fag. Det medvirker til en faglig stolthed og forhåbentlig også til arbejdsglæden. Service og ledelse Organisationsændringen betød blandt andet, at de tidligere varmemestre i
Konstituering af ny foreningsbestyrelse
Efter repræsentantskabsmødet den 26. maj har Brabrand Boligforening nu følgende medlemmer af foreningsbestyrelsen
Formand: Keld Albrechtsen (afd. 6, Holmstrup) Næstformand: Troels Bo Lund Knudsen (afd. 6, Holmstrup) Peter Iversen (afd. 6, Holmstrup) Jens Joel (afd. 4, Gellerupparken) Helle Hansen (afd. 4, Gellerupparken) Jesper Pedersen (afd. 1, Hans Brogesparken) Frederik Thordal (afd. 31, Havnehusene) 1.-suppleant Abdinasir Jama Mohamed (afd. 4, Gellerupparken) 2.-suppleant Anett S. Christiansen (afd. 5, Toveshøj) 3.-suppleant Peter Johansen (afd. 11, Odinsgård) Øverste række fra venstre mod højre: Jens