Hvem ringer du til, når vi har lukket?
Når der er lukket i servicecenteret, kan du ringe til Totalservices vagttelefon på 20 20 22 81, hvis du står med en akut opstået skade i din bolig, som kræver øjeblikkelig hjælp
af Mette Sejthen
Vagten vurderer skadens omfang, og om udbedringen kan vente, til dit servicecenter åbner igen. Vær opmærksom på, at du selv skal betale for vagtudkaldet, hvis skaden ikke er akut. Et vagtudkald koster minimum 1.850 kr.
Er du i tvivl om, hvornår du skal kontakte Totalservice, kan du læse vores vejledning her:
Disse situationer er så alvorlige, at du bedes kontakte vagtordningen:
- Et sprunget vandrør
- Kloakstop, hvor vandet løber over, selv om du slukker for vandet
- Ingen varme i nogen rum, hvis det er mellem november og marts
- Ingen el i boligen. Tjek først sikringerne og relæet
- Ingen vand i boligen
- Skader ved brand, indbrud, storm eller lignende
- Ituslåede ruder
Ved manglende el og vand bedes du tjekke:
- Om det også gælder hos naboerne
- Om nedbruddet er omtalt på forsyningsselskabets
- hjemmeside eller på ”Min Side”
- Om der er opslag i opgangen om varslet lukning
Som udgangspunkt skal du i disse situationer vente og kontakte servicekontoret, når det åbner:
- Komfuret eller køleskabet virker ikke
- Gulvafløb eller afløb fra en vask er stoppet
- Fejl i vaskeriet – bortset fra oversvømmelse
- Et toilet, der løber eller ikke kan skylle ud
- Forsøg evt. selv at skylle kraftigt ud med en spand vand
- Ved problemer med tv-signal: Kontakt tv-udbyderen direkte
OBS:
Det kan variere fra afdeling til afdeling, hvad Totalservice rykker ud til, da det afhænger af, hvilken serviceaftale afdelingen har. Dette kan den vagthavende ved Totalservice informere dig om.
Ring derfor altid til Totalservice, hvis der opstår en akut skade. Vagten kan guide dig videre og fortælle, hvad du skal gøre. Kontakt kun håndværkere efter aftale med Totalservice, ellers kommer du selv til at betale for det udførte arbejde.
Læs også
▮ Skræppebladet, det trykte magasin 2023-01 Februar