Folketingsmedlem René Skau Björnsson, der også er medlem af foreningsbestyrelsen for Brabrand Boligforening, foreslår at hovedbanegården flyttes uden for Århus, så der kan etableres en lynhurtig togforbindelse gennem Jylland. Hovedbanegården skal ligge i Årslev og herfra kan der etableres en letbane, der går gennem Brabrand, Gellerup, Hasle og Åbyhøj til centrum.
“Rejsetiderne fra Århus til resten og Danmark og Europa er urimeligt lange. På mange måder er det jyske tognet ikke tidssvarende – toglinjerne er snørklede og langsomme, og stationerne er placeret inde i byerne, hvor der mangler parkeringspladser […]
Med stationen placeret uden for bymidten ville vi desuden have taget første skridt i en langsigtet udviklingsplan for jysk togdrift. På længere sigt skulle vi gerne have knyttet Århus tættere sammen med både Aalborg, København og Hamburg, og ved en beliggenhed uden for byen er muligheden åbnet for en egentlig lynlinje fra Nordjylland over Århus til de centraleuropæiske storbyer – og videre!” Skriver René Skau Björnsson i Århus Stiftstidende.
Beboerforum: Fyraftensmøde med René Skau Björnsson Beboerforum - mødestedet for almene beboere inviterer til: mandag den 11. oktober kl. 17.00-19.00 i Beboerhuset Vest'n, Nyringen 1A, 8240 Risskov. Kom og hør René Skau Björnsson tale om sin hverdag på Christiansborg René Skau Björnsson er en af de få politikere, som interesserer sig oprigtigt for den almene sektor. Han er medlem af bestyrelsen i Brabrand Boligforening, og i folketinget sidder han i boligudvalget. På mødet vil han2010-10-03
René Skau vil have bolig-bølleregister Der er simpelthen personer, som ikke er egnede til at bo i en almen boligforening. Derfor skal de forvises fra at bo alment i Danmark, og så må andre samle dem op. De kan f.eks. bo i et øde hus på landet. Den markante melding kommer fra folketingsmedlem René Skau Björnsson, der ifølge DR P4 Østjylland vil have Folketinget til at lave en ny lov, som tillader et fælles register over2010-03-18
Flere afgange - men kun for de heldige I fremtidens Århus bliver der letbane til døren og flere busafgange for beboerne. Men kun for de heldige, der bor udvalgte steder, f.eks. i Gellerup eller tæt på indfaldsvejene i Århus. Der er f.eks. ingen planer om at give beboere i Lyngby mulighed for offentlig transport i landsbyen vest for Århus. Skræppebladets blog følger udviklingen for transportmuligheder i beboernes nærområder. Du har i den seneste tid bl.a. kunne læse2009-11-29