I en artikel i Fagbladet Boligen den 19.12 står der, at flere beboere i de såkaldte hårde ghettoer er kommet i arbejde. Tallet er på gennemsnitligt 3,5 procent. I Agervang i Holbæk er beskæftigelsen steget med hele 7,5 procent. Det forklares blandt andet ved, at afdelingen har kombineret udlejning, der giver fortrinsret for indflyttere med job. Boligområdet Tåstrupgård i Høje-Taastrup har fået 6,3 procent. Her kan stigningen skyldes et intensiv samarbejde mellem boligforeningen og kommunen. Lige præcis Tåstrupgård er ikke på ghettolisten på grund af antallet af arbejdsløse, men blandt andet på grund af den lave gennemsnitlige indkomst.
Gellerup/Toveshøj
I Gellerup og Toveshøj er tallet desværre nogenlunde de samme fra 2014-2018. Det boligsociale sekretariat oplyser dog, at 15 personer er kommet i job og fire er kommet i løntilskud, efter at de har været i kontakt med det boligsociale hus.
En af dem er Aniisa, som vi har skrevet om i det seneste nummer af Skræppebladet.
Ny boligsocial leder: "Forskelligheden gør os stærkere" Den nye boligsociale leder kommer fra en stilling som funktionschef i Boligsocialnet i boligselskabernes landsforening BL - Danmarks Almene Boliger og har tidligere været leder af lokale boligsociale indsatser i Skanderborg. "Det er en gave at få lov til at bidrage til, at Gellerup og Toveshøj er et godt sted at arbejde, leve og bo. Jeg brænder for at skabe rammer for, at mennesker trives og kan leve et2022-09-13
Nye begreber, men flere på listen Den 1. december vågnede beboerne i Gellerup og Toveshøj op til en ny betegnelse for deres område. Hvor området før er blevet kaldt for en "hård ghetto", bliver det nu betegnet som et "omdannelsesområde". Det er dog gammel vin på nye flasker, for der er ikke noget ved afdelingernes situation, der ændrer sig. Det betyder bare, at et flertal i folketinget, bestående af regeringen (Socialdemokratiet), Venstre, Dansk Folkeparti, Socialistisk2021-12-16
Nej til nedrivninger Ghettoliste Kispus om ghettolistes offentliggørelse gjorde brug af fake foto nødvendigt. På grund af covid-19 og tekniske årsager blev det i slutningen af november varslet fra blandt andet BL, Danmarks Almene Boliger og Boligministeriet, at dette års offentliggørelse af ghettolisten ville blive forsinket, selv om det står i ghettoloven, at listen skal offentliggøres den 1. december. Det skønnedes dog, at listen ville nå at udkomme i løbet af december2020-12-20