Eksplosion på Facebook

Spørgsmål om IN-TV har virkelig fået beboerne til tasterne

Tekst og foto: Ulrik Dorph-Hansen

I Holmstrups åbne gruppe på Facebook (facebook.com/groups/Holmstrup) har det været svært at læse om andet end tv de seneste måneder. Gruppen kan ses af alle, og man behøver ikke engang en Facebook-konto for at læse med. Michael Schyth fra IN-TV har meldt sig ind i gruppen og besvarer nogle af spørgsmålene.

Vi har plukket lidt i opslagene og kommentarerne om IN-TV.


Internet forsvandt
Troels, 5. marts: Puf og det var det internet — 5 minutter indtil videre, et hul man godt kan falde i.

Svar fra Mikael Schyth:
Der er desværre mange Stofa-modems ude ved jer, der står tændt. De forstyrrer signalet på jeres forbindelse. Så sig gerne til alle, at de skal slukke deres Stofa-modems.


Hvad koster en tekniker?
Michael, 8. marts: Skal man selv betale for en IN-TV-tekniker på fejlundersøgelse? Eller går det over fælles regning?

Svar fra Michael Schyth:
Det er rigtigt at der er tre måneders gratis it-hjælp, men det er på telefon. Der er som udgangspunkt kun gratis teknikerhjælp, hvis fejlen er hos os. Eller sagt på en mere enkelt måde: gratis tekniker gælder kun frem til antennestikkket i væggen.
Vi har godt nok sendt mange teknikere ud gratis for at hjælpe starten så godt som muligt. Alle selskaber, også Stofa, giver kun gratis tekniker ved selskabets fejl. At kunne indstille sit eget tv er altså kundens ansvar.


Foreslår ny afstemning
Tom, 11. februar:
Jeg føler mig ført bag lyset omkring den urafstemning, vi havde om valg af tv-udbyder i efteråret.
Hvis jeg havde vidst at IN-TV’s tillægsprodukter var så dyre (noget vi ikke blev informeret om), havde jeg aldrig stemt for dem.
Jeg vil faktisk foreslå, at vi holder en ny urafstemning om tv og internet.
Helt ærlig! 39 kr. om måneden for et ekstra kort, det kan hurtigt løbe op, hvis man har mere end et tv! Chromecast til 39 kr. pr. styk om måneden og 49 kr. om måneden for Apple TV. En IN-TV-app der ikke kan installeres på et Samsung smart-tv.
Lidt ros skal de da have. Deres internetpriser er billigere end Stofa.

Svar fra Mikael Schyth:
Chromecast og Apple TV kan ganske rigtigt lejes, men man kan også købe dem i diverse butikker. Fordelen ved at leje hos os er, at hvis de går i stykker, får I bare en ny. Samsung har ikke vores tv-app med mindre det kører på Android. Det er en beslutning der ligger hos Samsung. Tv-pakkerne er også en del billigere end hos Stofa.


Det er så besværligt
Bibi, 5. marts:
IN-TV har gjort det alt for besværligt for os. Og rundt omkring sidder der mange, som ikke er på Facebook og er fuldstændig lost. Jeg er så træt af det. Jeg håber vi vælger en anden løsning!

Svar fra Søs:
Uanset hvilken løsning vi vælger, vil der altid være problemer i starten og ikke mindst folk, der ikke er fortrolige med teknikken.

Svar fra Rikke:
Du har til dels ret, men vi har alle modtaget info i postkassen, og ringer man til IN-TV får man en god service, synes jeg i hvertfald.
Jeg har også haft tålmodigheden på prøve og har det stadig. Det vi nok skal huske er, at al begyndelse har “børnesygdomme” — og alt nyt er besværligt, lige til man hitter det.

Svar fra Kristina:
Nu er IN-TV både på telefonen og de har også tilbudt, at folk kunne få en tekniker ud, til dem der har problemer eller ikke er så gode til teknik. Jeg tvivler på at noget som helst nyt, som skal virke til 400 mennesker, virker problemfrit fra starten af. Det gjorde Stofa garanteret heller ikke dengang, det skulle op og køre herude.




Del eller print denne side:  


Skriv en kommentar til denne side (artikel) LÆS VILKÅR FOR DEBAT


 
 
© 1970-2021
Skræppebladet - E&P Huset - Karens Blixens Boulevard 39 - 8220 Brabrand
| Vilkår for debat | Privatlivspolitik | Kontakt