Artikler med emnet driften
I alt 84 sider blev fundet. Her vises 0 (resultatside 1)
Alle opgaver med drift og vedligehold samles i én afdeling
Jesper Grubbe Møller. Direktionen har besluttet en ændring af den hidtidige todelte ledelse af driften og Teknisk Afdeling. Områderne er blevet samlet under én fælles afdeling: Drift og Vedligehold. Jesper Grubbe Møller, der har været teknisk chef i boligforeningen siden 2021, er ny chef for afdelingen og skal fremover stå i spidsen for området. Som en konsekvens af den nye organisering er stillingen som servicechef nedlagt. Styrket koordinering For
Afd. 24: Huslejestigning, nye parkeringsregler og storskraldsplads i Skovhøj
Ingen katte i afdeling 24
14 beboere var mødt op, da der blev afholdt afdelingsmøde i Hasselager. I starten så det ud til, at der ikke ville komme mere end en håndfuld beboere, men efterhånden blev bordene fyldt op, og mødet kunne begynde. Selvom der ikke var så mange ting på dagsordenen, blev det alligevel en lang aften med et møde, der tog over to en halv time. Serviceleder Claus Vestergaard redegør
Afd. 15: Fokus på fremtidens boligudvikling, økonomi og fællesskab i Hasselager
Økonomiske beslutninger og valg af nye bestyrelsesmedlemmer
I sin beretning reflekterede formand René (Gumse) Rosted over afdelingens arbejde siden sidste møde. Et af de store temaer var fremdriften på vinduesprojektet, som, efter nogle indledende udfordringer, nu skrider planmæssigt frem. Desuden blev der rejst bekymring over tilstanden af storskraldspladsen, som flere beboere havde påpeget som et problem. Bestyrelsen arbejder på at finde midler til at forbedre pladsens udseende og funktionalitet. Der blev også sat fokus på afdelingens
Afd. 4: Huslejeforhøjelse, altangardiner, affaldshåndtering og indsigelsessager i Gellerupparken
Beboermødet bød på vigtige beslutninger om husleje, kattehold og affaldshåndtering samt opdateringer om kommende byggeprojekter og EU-retssag
"Det kan sikkert gøres på et par timer," lød det lige lovligt jovialt fra en deltager før afdelingsmødet i Gellerup. Men så kender vedkommende ikke Gellerup. Her varer møderne altid en del længere, end man regner med. Der er altid mange debatter, og formand Helle Hansen har som altid en grundig beretning at dele. Dirigent valgt, og beretningen fremlagt Mødet blev ledet af Peter Iversen, som hurtigt fik
Afd. 8: Drejergården mødes på tværs af hovedgaden
Afdeling 8 får huslejeforhøjelse på 2,1 procent og nyt medlem i bestyrelsen
Drejergårdens formand, Peter Holm Stampe, foreslog boligforeningens formand, Keld Albrechtsen, som dirigent, hvilket forsamlingen godkendte. Derefter fik han ordet igen til bestyrelsens beretning, hvor han konstaterede, at der gennem året har været udfordringer med manglende medlemmer af bestyrelsen. Desuden er det en udfordring, at afdelingen ligger på begge sider af hovedgaden. Formanden mente dog, at afdelingen har fundet ud af at kommunikere og løse problemstillingerne. Med
Afd. 33: Langt møde med stor kritik af boligforeningen og ledelsen
Formanden i Generationernes Hus gik af
Det er altid en udfordring at forudse, hvad der vil ske ved et afdelingsmøde. Til afdelingsmødet i Generationernes Hus var cirka 20 beboere til stede, og de var ivrige efter at diskutere. Dagsordenen omfattede hele 13 forslag - det var Skræppebladets udsendte alligevel ikke forberedt på. Generationernes Hus er en unik afdeling, opdelt i tre enheder: to administreres af Aarhus Kommune, mens én administreres af Brabrand Boligforening. Denne
Afd. 5: Toveshøj stemte nej til huslejestigning på 5,7 procent
Beboerne lovet udspil inden jul om nedrivning af blokke
Stemmesedlerne kom højt til vejrs hos mange, da der skulle stemmes om nej til huslejestigning. På Toveshøj måtte de fra mødets start både stille flere borde og stole frem, fordi beboerne blev ved at strømme til. Så det var en fyldt sal, der hørte afdelingsformand Anett S. Christiansen aflægge beretning om tingenes tilstand i afdeling 5. Hvis beboerne kom for at høre om, hvordan det går
Afd. 16: Voldbækhave fik huslejestigning og ikke valgt en bestyrelse
Beboerne stemte ja til huslejestigning på 7,3 procent
Ved beboermødet i afdeling 16 var der et godt fremmøde af beboere og en behagelig atmosfære ved starten af mødet. Boligforeningens næstformand, Erik Bløcher, blev foreslået og valgt som dirigent. Til stede ved mødet var også afdelingens kontaktperson Hans Christian Hougaard, servicechef Ivan Mejrsk og administrationschef Susanne Witting. Dirigenten konstaterede, at beboermødet var lovligt indkaldt såvel via publikation i Skræppebladet og lovligt varslet i form af
Allan venter stadig på ventilation
Læserbrev
Nu har ventilationssystemet været uden virkning i hvert fald siden 2. februar. Svar ved klager har været autosvar. Den tredie gang var, at driftleder var på ferie. Har man ikke en stedfortræder? Så skrives der svar om, at der mangles reservedele, så at nu vil det blive lavet! Bagefter får man minsandten at vide, at ventilationsanlægget er i uorden. Det ved vi, der har klaget gentagne gange, godt! Intet er
Hent Skræppebladet juli 2024
Læs nyt for, om og af beboere i Brabrand Boligforening, Aarhus og resten af Danmark
Skræppebladet trykkes alligevel i juni Læs bl.a. om 50 meter protestbanner, grundlovsfest, repræsentantskabsmøde, nye affaldsløsninger og elladestandere, der skyder op i flere afdelinger. Læs også om planen der skal fjerne pladsen på ghettolisten, ændringer i råderetskatalog og kendt tv-vært på besøg i Gellerup. Du kan nu hente Skræppebladets juli-udgave 2024 fra hjemmesiden skraeppebladet.dk. Læs bl.a. Leder: Hvad er demokrati? Grundloven fejret med maner i Gellerup Gellerup Striben
Venter på ventilation
Læserbrev
Nu har ventilationssystemet været uden virkning i hvert fald siden 2. februar. Svar ved klager har været autosvar. Den tredie gang var, at driftleder var på ferie. Har man ikke en stedfortræder? Så skrives der svar om, at der mangles reservedele, så at nu vil det blive lavet! Bagefter får man minsandten at vide, at ventilationsanlægget er i uorden. Det ved vi, der har klaget gentagne gange, godt!
Afd. 1: Sagde farvel til formand
Efter knap tyve år takkede Asger Frederiksen af på afdelingsmødet i Hans Brogesparken
Der var pænt fyldt op rundt om bordene på Aarslev Kro, da afdeling 1, Hans Brogesparken, holdt afdelingsmøde den 21. september. Formand Asger Frederiksen lagde ud med at give en bredside til situationen med afdelingens gæsteværelse, som ikke længere må benyttes til overnatning, fordi det ikke overholder lovkravene for gæsteværelser. Formanden kritiserede, at det ikke var lykkedes at finde en godkendelse til lokalet, der så langt
Afd. 3: Huslejestigning på 1,1 procent til renoverede lejemål i Skovgårdsparken
Afdeling 3 skal have ny formand for første gang i mange år
Skovgårdparkens næstformand, Iman Nasser, åbnede afdelingsmødet med at forklare, at mødet ville blive anderledes end normalt, fordi afdelingens mangeårige formand, Vagn Eriksen, samme eftermiddag ved tre-tiden i en mail havde meddelt, at han trak sig på grund af sygdom. Derfor ville der ikke blive holdt en rigtig beretning, varslede Iman Nasser og foreslog forsamlingen, at den skulle vælge foreningsbestyrelsesmedlem Peter Iversen til dirigent. Hvilket beboermødet gjorde. Iman Nasser
Afd. 10: Rødlundparken siger farvel til mangeårig formand
Aase Christensen stiller ikke op, da hun er syg
Når man kommer til et beboermøde, er det altid lidt spændende, hvor længe det vil tage, og hvilke debatter der vil være. Sådan var det også til afdelingsmødet i Rødlundparken i Harlev. Da beretninger fra afdelings- og foreningsbestyrelsen var overstået efter 20 minutter, troede beboerne, at de kunne være færdige med mødet klokken 21, hvor der var bestilt smørrebrød. Sådan skulle det dog ikke blive. Da formand gennem
Rotter er åbenbart stadig trygge ved boligforeningen, men det er ikke nødvendigvis et godt tegn
Leder
Der er stadig håb for fremtiden, selv om mange profetier er dystre
Lys i mørke Boligforeningen har lige holdt sit 75-års jubilæum med en flot fest, hvor mange børn og børnefamilier deltog. Ifølge planlæggerne skal børn, der fødes nu, blive 120 år gamle, så de har mange jubilæer til gode. Der har lige været afholdt beboermøder, hvor mange stillede op til afdelingsbestyrelserne, og nogle var kede af, de ikke blev genvalgt, selv om de havde gjort et stort arbejde. Mange kæmper
Tag godt imod vores nye gartnere, der sørger for, at byparken er ren og velholdt
Byparken er nu en fælles park for alle, der bor og arbejder i bydelen Gellerup og Toveshøj. Parken strækker sig fra City Vest med Fossen og op gennem Toveshøj til den nye skole Stensagerskolen
I sommer blev byparken overdraget til en grundejerforening, hvis medlemmer er beboerne i afd. 4, Gellerupparken, afd. 5, Toveshøj, og afd. 32, Aarhus Kollegiet. Derudover er Aarhus Kommune samt alle de private aktører, der opfører nye private boliger, også medlemmer af grundejerforeningen, og de bidrager ligesom boligforeningen økonomisk til at passe og pleje parken. Driften af parken er overdraget fra Brabrand Boligforenings driftspersonale til Aarhus Kommunes driftsmedarbejdere.
Afd. 33: Udfordringer med dørlåsesystem i Generationernes Hus
Huslejenedsættelsen forsvandt i afdeling 33 på Aarhus Ø
Skal man have besøg af en VVS'er og bor i Generationernes Hus, så risikerer man udfordringer med at kunne lukke ham ind, fordi der er tekniske forhindringer både ved hoveddør, elevator og selve døren ind til lejemålet. Kan der måske findes en bedre og nemmere løsning? Sådan lød et spørgsmål under eventuelt ved afdelingsmødet. Afdelingen, der har nummer 33, er en af boligforeningens yngste, den består af 40
Afd. 15: Kritik af samarbejdet med boligforeningen i afdeling 15
Tre ud af fire bestyrelsesmedlemmer trådte ud af bestyrelsen
26 husstande var mødt op til beboermødet i Hasselengen. Det viste sig at blive et møde med mange spørgsmål og kritik af boligforeningen. Formand Alexander Johansen kunne i sin beretning fortælle, at tre ud af fire bestyrelsesmedlemmer stopper på grund af frustration omkring samarbejdet med boligforeningen. De håber, at samarbejdet forbedres med den nye ledelse, da de hidtil har oplevet, at der ikke rigtigt bliver svaret på henvendelser,
Afd. 3: Huslejestigning på 5 procent i Skovgårdsparken
Bestyrelsen vil involveres mere i beslutninger
Den 8. september afholdt afdeling 3, Skovgårdsparken, afdelingsmøde. Der var omkring 24 beboere til stede og dagsordenen var lang og bød på mange debatter. Formanden, Vagn Eriksen, fortalte, at alle pladser i bestyrelsen er ledige, da der til sidste ekstraordinære afdelingsmøde kun blev valgt tre medlemmer, og grundet vedtægterne dengang var perioden kun på et år. Til sidste møde blev der foreslået at give beboerne mere frihed til
Langt de fleste beboere i Brabrand Boligforening hører til de grupper, der er hårdest ramt. Men boligforeningen har i allerhøjeste grad noget at stå imod med.
Leder
Ulvetider
Krisen har varet et stykke tid, og den bliver værre endnu. Priserne på dagligvarer og energi stiger derudaf. Det har været et chok for mange at gøre indkøb. Og nu følger drastiske huslejestigninger i mange af boligforeningens afdelinger. De stigende gaspriser rammer bredt og ikke kun dem, som fyrer med gas. Mangel på vind og vandkraft ude omkring har givet meget høje elpriser, men de siges til gengæld at
Nyt fra bestyrelsesmøde
Den ny foreningsbestyrelse, som blev valgt på repræsentantskabsmødet i maj, tog 16. juni fat på arbejdet. To nye medlemmer er kommet til: Dorte Damgaard Sejthen og Anne Hegelund. Desuden blev den ny 1.-suppleant Laurits Bloch indbudt til at deltage på møderne. Det var et konstituerende møde - og først blev Erik Bløcher valgt som næstformand. Dernæst blev pladserne i vores fire udvalg besat. Beboerdemokratiudvalget består af Dorte Damgaard Sejthen
Er beboerdemokratiet en besværlig størrelse for driften?
Læserbrev som reaktion på afdelingsmødet i Gellerup den 27. april
Alle ved, at vi gennem vores husleje betaler boligforeningen for at føre regnskab, gøre rent og vedligeholde området, at føre referater på bestyrelses- og afdelingsmøder osv. osv. Og tak for det! Det gør de godt. Noget driftspersonale assisterer også afholdelsen af vores afdelingsmøder. Det får de også deres løn for, helt ok. Men det virker bagvendt, når de bruger deres af os betalte arbejdstid til at udarbejde modforslag og ændringsforslag
Afd. 5: Toveshøj ønsker dialog om helhedsplanen
Robotplæneklippere og molok-løsninger i fremtiden
Godt 40 husstande mødte frem til Toveshøjs halvårlige beboermøde tirsdag den 19. april. Mødet blev holdt i den nyrenoverede Laden, hvor der var dækket op med kaffe og kager. Bestyrelsens beretning blev aflagt i fællesskab af afdelingsformand Anett Sällsäter Christiansen og næstformand Ilham Mohamed. Ilham lagde ud med at fortælle, at Toveshøj for tiden er i gang med at investere i robotplæneklippere, som skal passe afdelingens store græsarealer.
Brabrand Boligforening har ansat Jesper Grubbe Møller som ny teknisk chef
Onsdag d. 1. december tiltrådte Jesper Grubbe Møller som ny teknisk chef i Brabrand Boligforening
Jesper Grubbe Møller er ny teknisk chef. Jesper kommer fra en stilling som entreprisechef og projektleder ved MT Højgaard A/S. Han er både uddannet tømrer og bygningskonstruktør og har arbejdet som konstruktør, projekteringsleder, byggeleder og tegnestueleder hos et rådgivende ingeniørfirma, hvor han også i en periode fungerede som direktør ved opstart af et selskab i Tyskland. Derudover har han i en årrække drevet et selvstændigt tømrerfirma. Jesper
Store opgaver venter forude
Brabrand Boligforening står i de kommende år overfor renoveringer og nybyggeri til en værdi af 4 milliarder kr.
Mens vi stadig sunder os over de meget indgribende forandringer og renoveringer, der er gennemført i tre blokke i Gellerup og Toveshøj og i Hans Brogesparken, så ligger der nu omfattende planer forude: Omfattende renovering af Søvangen, renovering af de store blokke i Gellerup og nedrivning af blokke samt en ny Helhedsplan for Toveshøj, der vil betyde store forandringer. Alt i alt en ordentlig mundfuld. Vi vil selvfølgelig løbende
Afd. 18: 100 procent deltagelse i beboerdemokratiet
Alle mand ombord i boligforeningens mindste afdeling, der ligger i Lyngby
Lille og vågen ... lyder ordsproget, og det passer i hvert fald på boligforeningens mindste afdeling, Lyngby, der er nummer 18 i rækken. Fire lejemål er der i alt i afdelingen, som består af to dobbelthuse på to forskellige størrelser, henholdsvis 65 og 81 kvadratmeter. På efterårets afdelingsmøde mødte der medlemmer op fra alle fire husstande, og med deltagere også fra administrationen, foreningsbestyrelsen og Skræppebladet var
To år med corona og helhedsplan har præget foreningen
Bestyrelsen berettede om udfordring med at rekruttere og fastholde dygtige medarbejdere
På efterårets afdelingsmøder har et fast punkt på dagsordenen været, at foreningsbestyrelsen har givet en beretning om foreningens tilstand. Her følger et kort sammendrag af det talepapir, bestyrelsesmedlemmerne tog udgangspunkt i. En beretning fra de sidste to år kan ikke undgå at handle om corona. Restriktionerne har naturligvis ramt beboerdemokratiet og beboernes aktiviteter hårdt. Og alle kender de besværligheder, det har medført i hverdagen, og som har trukket store
Pas på din vicevært og trappevasker under coronaen
Brabrand Boligforening opfordrer beboerne til at tage hensyn for at forebygge smitte
Et vandrør er ligeglad med coronasmitte, ligesom et teknikrum kan gå i baglås, selv om der findes covid-19-begrænsninger. Derfor skal driftens reparatører stadig ud og løse uopsættelige udfordringer, der opstår i beboernes hjem. Men på grund af corona er det kun alvorlige opgaver, der bliver løst i disse uger, hvor covid-19-stramningerne gælder, mens alle almindelige reparationer må vente til senere hen på foråret. Vis hensyn og hold
Tips til et godt besøg af driftens reparatører under coronaen
Vis hensyn Når reparatøren ankommer, tager han først blå plastik-futter uden på skoen, derefter handsker på og så et mundbind, inden han ringer på døren. Før beboeren åbner døren, træder reparatøren et skidt tilbage. Hvis beboeren, der åbner, ikke har en maske på, så tilbyder reparatøren, at beboeren kan få et mundbind. Så beder reparatøren beboeren om at vise derhen, hvor der er noget, der skal
Afd. 5: Toveshøj hylder personalepleje
Stort og småt fra hele verden rundt bliver vendt omkring kaffebordet
Onsdagskaffen blev indtaget på Finn Herskinds terrasse, da Skræppebladet kiggede forbi. I mere end tre år har Finn Herskind, der bor på Edwin Rahrs Vej, hver onsdag eftermiddag sat kaffemaskinen til at brygge kaffe. Det gør han, fordi drengene fra driften snart kigger forbi til onsdagskaffe. Når klokken nærmer sig to, dukker driftsfolkene op med kage på terrassen for at få sig den ugentlige sludder, hvor
Sider med emnet driften anvender blandt andet også disse emner:
