Pas på din vicevært og trappevasker under coronaen
Brabrand Boligforening opfordrer beboerne til at tage hensyn for at forebygge smitte
Tekst Helle Hansen, fotos Bo Sigismund
Et vandrør er ligeglad med coronasmitte, ligesom et teknikrum kan gå i baglås, selv om der findes covid-19-begrænsninger. Derfor skal driftens reparatører stadig ud og løse uopsættelige udfordringer, der opstår i beboernes hjem. Men på grund af corona er det kun alvorlige opgaver, der bliver løst i disse uger, hvor covid-19-stramningerne gælder, mens alle almindelige reparationer må vente til senere hen på foråret.

Vis hensyn og hold afstand – især på trapper, gange og i elevator, opfordrer serviceleder Kári Gylfason i Gellerupparken.
Ring eller send en mail
Boligforeningen meldte i starten af december ud til alle beboere, at Brabrand Boligforening følger regeringens retningslinjer for at begrænse spredning af coronavirus. Disse gælder foreløbig frem til den 28. februar. Det betyder, at udlejningen og servicecentrene indtil da er lukket for personlig henvendelse.
Til gengæld kan beboerne både få hjælp og rådgivning over telefonen ved at ringe til udlejningen på telefon 89 31 71 71 mandag, tirsdag og onsdag klokken 9.30-14.00, torsdag klokken 9.30-17.00 og fredag klokken 9.30-13.00.
Derudover kan beboerne også ringe eller skrive mails direkte til servicecentrene – se kontaktoplysningerne bagerst i Skræppebladet.

God opførsel i opgangen, når der vaskes trapper
Selv om der er corona, så bliver der stadig vasket trapper i boligforeningens etageejendomme.
Men alle beboere opfordres til at være med til at tage hensyn, når trappevaskeren er på arbejde i opgangene, siger serviceleder Kári Gylfason fra Gellerupparken.
”Hvis beboeren møder en ejendomsfunktionær på trappen, så må beboeren meget gerne hurtigt tage et mundbind på, mens de går forbi medarbejderen, og samtidig undgå at stoppe op eller komme for tæt på.
Og i opgange med elevatorer vil vi gerne opfordre til, at man undgår at gå ind i en elevator, hvis den er ved at blive gjort ren. I stedet må beboeren meget gerne vente, til medarbejderen er ude af elevatoren igen, eller eventuelt tage trappen,” foreslår Kári Gylfason.
Læs også
▮ Skræppebladet, det trykte magasin 2021-01 februar

