Brabrand Boligforening og Midttrafik opslår en stilling som projektleder for en ny busrute, som til sommer skal køre mellem samtlige afdelinger i boligforeningen. I det EU-støttede forsøgsprojekt skal projektlederen bl.a. stå for oplysning, udarbejdelse af projektets hjemmeside og fungere som guide.
Projektlederen vil til daglig vil få skrivebord i Brabrand Boligforenings administrationslokaler på Gudrunsvej 10 og skal i turistsæsonen stå for guidede ture, hvor han/hun vil stå forrest i bussen og fortælle om de enkelte afdelinger, boligforeningen og de bygninger/landskaber, som bussen passerer forbi.
Det er den særlige fællespulje under Trafik- og Indenrigs-ministerierne til fremme for integration og bedre nabokontakt, der har bevilget de næsten 50 millioner kroner, som Midttrafik i løbet af forsøgsperioden vil modtage som driftstilskud. Størstedelen af puljens midler er integrationsmidler fra EU, og lignende projekter kører allerede i bl.a. Paris, Milano og i et stort boligområde ved det tyske Ruhr-distrikt.
Ingen ståpladser i bussen på grund af smittefare Busdøren smækker i på grund af Corona-virus, oplyser Midtrrafik, der både i Aarhus og resten af regionen kun vil køre med passagerer med siddeplads. Fra i dag er det ikke længere muligt lige at komme med bussen når alle siddepladser er optaget. Bussen lukker dørene i og/eller kører videre. "Chaufførerne har fået påbud om at afvise passagerer over den fastsatte grænse. Vi opfordrer til, at alle følger chaufførens anvisninger. Det er2020-03-11
Chauffører i bybus: Vi er glade for at køre i Gellerup Busselskabet Aarhus Sporveje deltager i I love Gellerup kampagnen, bl.a. til et arrangement på Klostertorv lørdag den 28. maj. Der er slet ikke så mange problemer ved at køre bussen gennem Gellerup og Toveshøj, som mange tror, fremgår det af et interview som Tina Bøgevald har skrevet for I Love Gellerup, og som er gengivet på Midttrafiks hjemmeside. Chaufførerne vil gerne mane forkerte påstande og fordomme til jorden og fortæller blandt2011-05-22
Bus-demo: Lyngby vil ikke være spøgelsesby Søndag middag mødte omkring 50 spøgelser op foran Århus Rådhus, hvor de demonstrerede mod den manglende busforbindelse i landsbyen Lyngby vest for Århus. Spøgelserne var naturligvis beboere fra landsbyen, og som med lagen over hovedet ville gøre opmærksom på hvor vitalt det er for et landsbysamfund at have adgang til offentlig transport. Med bannere, skilte og kampråb demonstrede gruppen på rådhuspladsen under slagord som "Vi vil ha' vores bus igen" og2010-01-11