Frustrationer over kabel-tv

Nye tv-pakker, digitale signaler og nye aftaler med Stofa giver hovedpiner

tekst og arkivfoto af Ulrik Ricco Hansen

Stofa leverer varen. Sådan oplever de fleste beboere det, når de klikker på fjernbetjeningen eller tænder for fjernsynet. Det er sjældent, at der ikke er signal. Der går lang tid mellem, der skiftes rundt på kanalerne, og prisen for at se de mange kanaler er rimelig. Men –

Smertelige ændringer
Kraftigt stigende programafgifter, nye teknologiske muligheder og krav om individuel bestemmelse over kanal-pakker og tillægsprodukter har spoleret de gode oplevelser med Stofa, der tilsyneladende ikke kan følge med.
Nu er mange beboere frustrerede, og flere er endda blevet sure på selskabet, der engang var det friske pust og et godt alternativ til TDC (daværende TeleDanmark).Stofa, arkivfoto

Pseudo-skifte i april
Fra den 1. april er alle husstande i boligforeningen skiftet fra stor pakke til lille pakke (basis program-pakke), med mindre beboere personligt har henvendt sig til Stofa for at lave en individuel aftale om noget andet. F.eks. Stor pakke eller Zaptor der inkluderer stor pakke.

Et skifte som mange ikke rigtig har forstået.

F.eks. alle de beboere, som gerne ville betale kun cirka 1/6 af det, de plejer, mod færre kanaler på skærmen. Men de har stadig alle kanaler. Betalingen, der opkræves sammen med huslejen, er faldet; men stadig ikke helt gennemskuelig. Og hvad hvis man alligevel gerne vil have stor pakke?

Værre er det for i hvert fald en del af de beboere, som gerne vil beholde den store pakke. De er gamle kunder, men helt nye i et helt nyt system hos Stofa, og har været udsat for mange og underlige fejl.

Beboere søger hjælp hos afdelingsbestyrelsen
Hvor går man hen, hvis man er beboer i Brabrand Boligforening og oplever, at man er blevet dårligt behandlet, eller at man ikke har fået den information, man har brug for?

Nogle accepterer blot rigets tilstand, andre prøver at få hjælp. Nogle beboere har forsøgt at få Stofa til at rette op, men uden held.

Da betalingen opkræves sammen med huslejen har en del henvendt sig til boligforeningen eller de nærmeste repræsentanter, afdelingsbestyrelsen.

Afdelingsbestyrelse søger hjælp i foreningen
I Holmstrup har afdelingsbestyrelsen efterfølgende henvendt sig til Brabrand Boligforenings administration og til boligforeningens bestyrelse på vegne af afdelingens beboere.

Du kan læse afdelingsbestyrelsens brev i dette nummer af Skræppebladet. Det vil sikkert få mange andre afdelinger og afdelingsbestyrelser til at bakke op om at finde en løsning på den knude, der åbenbart er kommet på antenneledningen.




Del eller print denne side:  



Skriv en kommentar til denne side (artikel) LÆS VILKÅR FOR DEBAT

For at undgå spam skal du skrive bogstaver og tal fra billedet herunder:
(indlæser langsomt)

*




 
 
© 1970-2019
Skræppebladet - E&P Huset - Karens Blixens Boulevard 39 - 8220 Brabrand
| Vilkår for debat | Privatlivspolitik | Kontakt