Frustrationer over kabel-tv

Nye tv-pakker, digitale signaler og nye aftaler med Stofa giver hovedpiner

Stofa leverer varen. Sådan oplever de fleste beboere det, når de klikker på fjernbetjeningen eller tænder for fjernsynet. Det er sjældent, at der ikke er signal. Der går lang tid mellem, der skiftes rundt på kanalerne, og prisen for at se de mange kanaler er rimelig. Men –

Smertelige ændringer

Kraftigt stigende programafgifter, nye teknologiske muligheder og krav om individuel bestemmelse over kanal-pakker og tillægsprodukter har spoleret de gode oplevelser med Stofa, der tilsyneladende ikke kan følge med.
Nu er mange beboere frustrerede, og flere er endda blevet sure på selskabet, der engang var det friske pust og et godt alternativ til TDC (daværende TeleDanmark).Stofa, arkivfoto

Pseudo-skifte i april

Fra den 1. april er alle husstande i boligforeningen skiftet fra stor pakke til lille pakke (basis program-pakke), med mindre beboere personligt har henvendt sig til Stofa for at lave en individuel aftale om noget andet. F.eks. Stor pakke eller Zaptor der inkluderer stor pakke.

Et skifte som mange ikke rigtig har forstået.

F.eks. alle de beboere, som gerne ville betale kun cirka 1/6 af det, de plejer, mod færre kanaler på skærmen. Men de har stadig alle kanaler. Betalingen, der opkræves sammen med huslejen, er faldet; men stadig ikke helt gennemskuelig. Og hvad hvis man alligevel gerne vil have stor pakke?

Værre er det for i hvert fald en del af de beboere, som gerne vil beholde den store pakke. De er gamle kunder, men helt nye i et helt nyt system hos Stofa, og har været udsat for mange og underlige fejl.

Beboere søger hjælp hos afdelingsbestyrelsen

Hvor går man hen, hvis man er beboer i Brabrand Boligforening og oplever, at man er blevet dårligt behandlet, eller at man ikke har fået den information, man har brug for?

Nogle accepterer blot rigets tilstand, andre prøver at få hjælp. Nogle beboere har forsøgt at få Stofa til at rette op, men uden held.

Da betalingen opkræves sammen med huslejen har en del henvendt sig til boligforeningen eller de nærmeste repræsentanter, afdelingsbestyrelsen.

Afdelingsbestyrelse søger hjælp i foreningen

I Holmstrup har afdelingsbestyrelsen efterfølgende henvendt sig til Brabrand Boligforenings administration og til boligforeningens bestyrelse på vegne af afdelingens beboere.

Du kan læse afdelingsbestyrelsens brev i dette nummer af Skræppebladet. Det vil sikkert få mange andre afdelinger og afdelingsbestyrelser til at bakke op om at finde en løsning på den knude, der åbenbart er kommet på antenneledningen.

Læs også

▮ Skræppebladet, det trykte magasin 2008-06 Juli

Rating

Synes du om artiklen?

Hjælp Skræppebladet med at blive bedre - giv en hurtig feedback.

  • Øv - ikke god
  • Nogenlunde
  • OK
  • Cool - god artikel
  • Kan anbefales
Klik på en smiley - du kan skifte mening bagefter.
Kommentar

Deltag i debatten og skriv kommentar som vises til alle

Skriv en kommentar

Denne side:

Kilde

Denne artikel er bragt i
Skræppebladet
2008-06 Juli
i sektionen Artikler

forsiden af magasinet 2008-06 Juli

©Copyright

Skræppebladet har copyright til denne artikel.

Det er ikke tilladt at kopiere eller viderebringe elementer uden skriftlig aftale.

Den eksklusive copyright tilhører de originale bidragsydere fx skribent og fotograf.

Læs mere om copyright på Skræppebladet

Kontakt

Skræppebladet er forenings- og beboerblad i Brabrand Boligforening

Skræppebladet
Gellerup Museum
Gudrunsvej 16, 6
8220 Brabrand

Se seneste kolofon og kontakt redaktionen for nærmere information om denne artikel.

Web-sektioner

Nyheder

Magasin

Aktiviteter

Afdelingerne

Foreningen

Debat

Mine bogmærker

henter data

Mine seneste artikler

henter data