Forside

Læs indstik i Skræppebladet om Helhedsplanen. Beboermøder i Gellerupparken den 16. december og Toveshøj den 15. december.

Det er planen at bygge et 28 etagers højhus på hjørnet af Edwin Rahrsvej og Åby Ringvej. Det skal være et ikonbyggeri, som er med til at integrere Gellerup med resten af byen. Motorvejsarealet strækker sig langs Gudrunsvej, og det skal sælges til erhvervsvirksomheder, der vil finde det attraktivt at bosætte sig der med den korte afstand til motorvejen. Million-indtægten fra jordsalget skal blive i afdelingen og foreningen, som ejer motorvejsarealet og være med til at finansiere helhedsplanen blandt andet det flotte højhus, som er tegnet her af JWH Arkitekter.

”I de nederste etager kan der være kontorer, og på toppen kan der være en restaurant, hvorfra man kan se til Sjælland” oplyser Torben Overgaard, direktør Brabrand Boligforening.

Læs også

▮ Skræppebladet, det trykte magasin 2010-11 December Ekstra

Rating

Synes du om artiklen?

Hjælp Skræppebladet med at blive bedre - giv en hurtig feedback.

  • Øv - ikke god
  • Nogenlunde
  • OK
  • Cool - god artikel
  • Kan anbefales
Klik på en smiley - du kan skifte mening bagefter.
Kommentar

Deltag i debatten og skriv kommentar som vises til alle

Skriv en kommentar

Denne side:

Kilde

Denne artikel er bragt i
Skræppebladet
2010-11 December Ekstra side 1 forsiden af magasinet 2010-11 December Ekstra

©Copyright

Skræppebladet har copyright til denne artikel.

Det er ikke tilladt at kopiere eller viderebringe elementer uden skriftlig aftale.

Den eksklusive copyright tilhører de originale bidragsydere fx skribent og fotograf.

Læs mere om copyright på Skræppebladet

Kontakt

Skræppebladet er forenings- og beboerblad i Brabrand Boligforening

Skræppebladet
Kollektivbyen
Gudrunsvej 78, 2.-3.sal
8220 Brabrand

Se seneste kolofon og kontakt redaktionen for nærmere information om denne artikel.

Web-sektioner

Aktiviteter

Afdelingerne

Foreningen

Debat

Mine bogmærker

henter data

Mine seneste artikler

henter data