Alle borgere skal have en digital postkasse
Vigtig information fra beboerrådgivningen
Fra november 2013 2014 skal alle borgere i Danmark have en digital postkasse. Det vil sige, at alt post fra kommunen og andre offentlige myndigheder til den tid kun bliver sendt til din digitale postkasse – og der sendes ikke mere papirpost.
Loven gælder for alle borgere, som bor i Danmark, og som har et cpr-nummer og er over 15 år.

Illustration af Jesper Ankjær
Du anbefales derfor:
- At oprette en e-mailadresse
- At bestille NemID
- At oprette en digital postkasse
Du kan få hjælp hos din beboerrådgiver eller kontakte borgerservice eller dit bibliotek for at bestille NemID og oprette en digital postkasse.
Du kan dog – senest inden november 2013 2014 – søge om fritagelse, hvis du:
- Ikke har adgang til computer i eget hjem
- Har et særligt handicap, som betyder, at du ikke kan modtage din post digitalt
- Ikke bor i Danmark. Det vil sige, at du ikke er registreret med bopæl eller fast ophold i Danmark
- Har sprogvanskeligheder
- Har praktiske vanskeligheder med at skaffe NemID
Læseadgang for andre
Du kan give et familiemedlem eller en nær bekendt eller en virksomhed, for eksempel din revisor, adgang til din digitale postkasse.
Beboerne i afdelingerne Skovgårdsparken, Gellerupparken, Holmstrup, Odingård og Thorsbjerg kan henvende sig til beboerrådgiverne:
Jens Høgh, tlf. 86 25 21 26
Abelone Asingh, tlf. 86 25 21 50
Beboerne i Toveshøj kan henvende sig til beboerrådgiver: Maryam Fereidanian, tlf. 20 18 54 24
Læs også
▮ Skræppebladet, det trykte magasin 2013-03 April