På jagt efter chef med styr på både økonomi og administration
Boligforeningen søger administrationschef til det nye chefteam
Af Helle Hansen – illustration (kun online) af Jesper Ankjær
Brabrand Boligforening er i fuld gang med at ansætte en ny administrationschef, som skal være det fjerde medlem af det nye chefteam.
Annoncen efter den nye administrationschef blev slået op sidst i januar, og der var ansøgningsfrist 25. februar (efter Skræppebladets deadline, red.). Det forventes, at personen er fundet inden udgangen af marts, således at stillingen kan blive besat senest 1. maj.
Skal agere rollemodel
I jobannoncen blev der efterlyst en person, der som administrationschef aktivt skal medvirke i den forandringsproces, der er sat i gang med den nye organisationsstruktur i boligforeningen.
Der lægges vægt på det overordnede og tværgående arbejde og den konkrete implementering i Økonomi og Administration.
Der beskrives også, hvordan der skal gennemføres et kultur-udviklingsforløb, hvor tillid og større åbenhed vil være pejlemærker for den ny servicekultur, som er båret af både godt samspil og professionalisme. Her skal administrationschefen sammen med chefgruppen agere som rollemodeller, står der i annoncen.
Bred erfaring efterlyses
Relevant erfaring med rådgivning og sparring i forhold til både bestyrelse og chefgruppe er nogle af de ting, der lægges vægt på. Men det er også vigtigt, at den nye chef har en erfaring, der sikrer, at boligforeningens administrative opgaver varetages både på en forvaltnings- og lovgivningsmæssigt korrekt måde.
Der stilles ikke krav om nogen bestemt uddannelsesmæssig baggrund, men det forventes, at ansøgeren har en økonomisk eller samfundsvidenskabelig uddannelse som enten cand.oecon., cand.scient.pol., cand.polit., cand.jur. eller lignende.
Læs også
▮ Skræppebladet, det trykte magasin 2014-02 Marts