Afdeling 8 – Drejergården
Nu kan beboerne også låne lokalet på Hovedgaden 29 om tirsdagen
Af Elin Krogh – vignet af Jesper Ankjær
På beboermødet i september blev der udtrykt ønske om at kunne benytte selskabslokalet om tirsdagen til at mødes med andre beboere, tilsvarende den aftale, der er om udlån på torsdage; en mulighed, der efterhånden har eksisteret i en rum tid, og som mange beboere har haft glæde af igennem tiden.
Det er nu undersøgt, hvorvidt det kan lade sig gøre, og der er ikke umiddelbart nogen forhindringer.
Dog gælder, at udlejning til private beboerarrangementer/fester altid har fortrinsret!
Der skal være en beboer, der påtager sig at være ansvarlig for en nøgle, og vedkommende skal kontakte Merethe Poulsen i dagtimerne på boligforeningens kontor for at få udleveret nøglen.
Aftale om oprydning mv. efter brug er den samme som for at benytte lokalet om torsdagen.
Udlån af selskabslokalet om tirsdagen evalueres på næste beboermøde i efteråret 2015.

Hvad betyder coronaretningslinjerne for efterårets afdelingsmøder?
For det første har det som konsekvens af coronakrisen været nødvendigt at aflyse forårets møder i afdeling 4, 5, 6, 7 og 22. I en annonce andetsteds i bladet findes der en oversigt med datoerne for efterårets ordinære afdelingsmøder i samtlige afdelinger. For det andet er der trods flere lempelser stadig en række retningslinjer, der skal tages hensyn til ved afholdelsen af møderne. I hvert fald som2020-06-27
Forstå beboerdemokratiet, og brug det aktivt
I disse turbulente tider med ghettodiskussion, Aarhus Byråds indtil videre enerådige opførsel på området og en endnu ukendt regeringslovgivning på vej er det måske på sin plads med en bekymring, når det handler om beboerdemokratiet. Men hvorfor? Har der ikke for det meste været plads til den, som skaber sig plads med lovlige midler, lidt fantasi og civilcourage, ved hjælp af samarbejde med andre interesserede parter? Og som via2018-11-01
Afd. 8: Ingen store beslutninger i Drejergården
Der var 32 husstande repræsenteret på Drejergårdens årlige beboermøde. De kom til at overvære en kort beretning fra serviceleder Lars Ravn, som fortalte om det nye driftssamarbejde mellem afdeling 3, 8, 16 og 17. Det er nu kommet op at køre, og Lars mener, at det foregår gnidningsfrit. Der er også blevet malet hegn, udhuse, skure og svalegangen. Der er også lagt sand, så der ikke bliver2017-11-04
▮ Skræppebladet, det trykte magasin 2014-09 November