Høringssvar til loven

Brabrand Boligforening har indsendt høringssvar

Tekst Keld Laursen, direktør. Arkivfoto (kun online)

Brabrand Boligforening har sammen med AAB sendt et høringssvar til Folketingets partier om den kommende ændring af loven om almene boliger. Der er mange emner i den lovgivning, som man med rette kunne kritisere, men vi har valgt at fokusere på de lovparagraffer, som kan få betydning for Skovgårdsparken.

Alle, der kender Skovgårdsparken, ved, at det vil være helt gakkelak at nedrive nogen af de nyrenoverede blokke, både i vores egen del og i AAB´s del af Skovgårdsparken.

Situationen kan blive yderligere absurd, fordi den såkaldte ghetto-liste er baseret på gamle tal. Det kan betyde, at selvom den beskæftigelsesindsats, som i det næste år er igangsat for at få beboere i arbejde, bliver en succes, så vil der alligevel skulle laves en nedrivningsplan for Skovgårdsparken.

Vi har derfor skrevet et høringssvar, som foreslår, at der tilføjes nogle bestemmelser, som kan bringe lidt fornuft og tålmodighed ind i loven, så vi ikke havner i en situation, hvor loven ufravigeligt vil kræve nedrivninger i Skovgårdsparken.

Keld Laursen administrerende direktør i Brabrand Boligforening

Keld Laursen administrerende direktør i Brabrand Boligforening.