Ny kommunikations- og marketingschef

Tania Andersen glæder sig til det alsidige kommunikationsarbejde som nyansat hos Brabrand Boligforening fra 1. marts
Af Mette D. Sejthen, kommunikationsmedarbejder
”Beboere, byudvikling og den kommunikation og branding, det kræver, er dét, der motiverer mig.”
Ordene kommer fra Brabrand Boligforenings nye kommunikations- og marketingschef, Tania Andersen, der er begyndt i jobbet 1. marts.
Som datter af en lærer og en arkitekt har Tania Andersen været vant til både at tænke i form og indhold, og hun er meget optaget af, at beboerne kender deres råderum, og at de bliver behandlet ordentligt.
”Det, der driver mig, er det alsidige kommunikationsarbejde, der strækker sig fra strategi til hands-on-opgaver, vidensdeling, tværfaglighed og ”den gode sag”, hvor jeg kan være med til at gøre ting lettere at forstå. Det befinder jeg mig godt i,” siger hun.
Der er en bred vifte af interessante opgaver, Tania skal i gang med. En af dem, hun glæder sig særlig meget til, er kommunikationen til afdelingerne – særligt i forhold til renoveringssager, hvor beboerne har behov for at få ekstra information og støtte, så de kommer bedst muligt igennem en renovering.
BLÅ BOG
- Tania Andersen er uddannet fra RUC i Netværkskommunikation og kampagnekommunikation.
- Siden har hun oparbejdet en solid viden om den almene boligsektor. Først som kommunikationsmedarbejder hos WITRAZ Arkitekter, hvor hun håndterede kommunikationen i forhold til Brøndby Strand og Urbanplanen.
- Derefter har hun arbejdet som selvstændig kommunikationsrådgiver, hvor kunderne primært var tegnestuer og boligforeninger.
- De seneste ni år har hun arbejdet i AL2boligs kommunikationsafdeling, hvor hun som leder for et team på tre har arbejdet med beboerdemokrati, fællesskaber, helhedsplaner, renoveringer, opgavegrupper og meget mere.
Læs også
▮ Skræppebladet, det trykte magasin 2021-02 Marts