Husk at behandle folk, som de vil behandles

Konference om Fælles driftscentre

Med baggrund som beboer og afdelingsformand i Boligforeningen 10. marts 1943 var kommunikationsrådgiver Andres Tue Møller på hjemmebane med sit indlæg om, hvordan afdelingsbestyrelser kan kommunikere til og med beboerne

Tekst Elsebeth Frederiksen, foto Bo Sigismund

Andres hjælper i dag mange bestyrelser med, hvordan de kan lykkes med en god dialog. Det handler i høj grad om, hvordan bestyrelserne selv præsenterer sig, og hvilket billede de giver beboerne.

Andres Tue Møller

Andres Tue Møller

”Det starter med, hvor godt bestyrelsen kender sig selv. Har I gjort forskelligheder til en styrke, spiller I hinanden gode? spurgte Andres og opfordrede bestyrelsen til at tage ejerskab og bruge sig selv.

”Der er fire ting, I skal have styr på: Hvem er målgruppen, hvad bekymrer dem, hvad irriterer dem, hvordan ser de virkeligheden? Tænk i kommunikation for – i stedet for kommunikation til – næste gang I skriver rundt til beboerne. Og husk, at de unge nås bedre via en Youtube-kanal.

Og så skal I huske at gøre jer umage, I skal træne og øve jer. Både når I laver indkaldelsen til beboermødet, skaber rammerne om møder, skriver beretningen og vælger dirigenten. I skal lægge en plan og forberede jeres budskab.”




Del eller print denne side:  



Skriv en kommentar til denne side (artikel) LÆS VILKÅR FOR DEBAT

For at undgå spam skal du skrive bogstaver og tal fra billedet herunder:
(indlæser langsomt)




 
 
© 1970-2018
Skræppebladet - Beboerhuset Yggdrasil - Dortesvej 35A - 8220 Brabrand
| Vilkår for debat | Privatlivspolitik | WP | Kontakt