På besøg i servicecenter Havne­husene

Brabrand Boligforening, driften

I en stuelejlighed ud til Dagmar Petersens Gade på Aarhus Ø ligger et af Brabrand Boligforenings mindste servicecentre. Faktisk er der kun én mand ansat, og det er serviceleder René Ballegård.

I det daglige varetager han alle de forskellige opgaver, som der i andre større afdelinger er flere forskellige medarbejdere til at løse. Men den store afveksling i opgaverne er netop noget af det, René sætter allermest pris på ved sit job.

”Der er faktisk ikke noget ved mit job, som jeg ikke kan lide. Det er klart, at det at stå over for en utilfreds beboer kan være en udfordring. Men der er det min opgave at løse beboerens problem og få vendt stemningen, så han eller hun bliver tilfreds, og det lykkes heldigvis ofte,” fortæller han og smiler.

En typisk dag på jobbet

Servicedelen af jobbet kan René godt lide, og han mener, at noget af det helt særlige ved almene boliger er, at god service og tæt dialog med beboerne er en målsætning for medarbejderne. Han sætter stor pris på den gode dialog, og som oftest bliver han mødt med venlighed og forståelse fra beboernes side.

En normal arbejdsdag for René starter kl. 06.30. Den første halve time går med at få overblik over indkomne opgaver og beskeder. Derefter går René en morgenrunde i afdelingen, hvor han tilser fællesarealerne og tjekker, om vaskekælderen er efterladt i ordentlig stand.

Fra kl. 08.00 – 09.00 har René træffetid på kontoret og åbent for telefonisk henvendelse. Når træffetiden er ovre, har René nye opgaver noteret i kalenderen. Henvendelserne fra beboerne kan omhandle alt lige fra en utæt vandhane eller et stoppet afløb til efterspørgsel på nøgler og vaskebrikker.

René Ballegård

Resten af dagen går med at løse de forskellige opgaver. Ind- og udflytning i de mange ungdomsboliger, der er i afdelingen, tager en del af Renés tid. Hver gang en beboer flytter, skal René bestille nye dørskilte og oprette den nye lejer som bruger i vaskeriet og meget andet. Vedligeholdelse af afdelingens fællesarealer og beplantning står René også for, og er der sne, skal der ryddes og saltes.

Langt de fleste opgaver klarer René selv, men det hænder, at han må hyre hjælp udefra. René fortæller, at han har god sparring med sine kollegaer i de andre afdelinger, og at der er et godt sammenhold servicelederne imellem, så han kan altid få hjælp, hvis han har brug for det.

Brabrand Boligforening, afdeling 31, Havnehusene

Havnehusene blev opført i 2015 i den nye bydel Aarhus Ø, de bynære havnearealer.
Afdelingen har 189 lejemål, hvoraf størsteparten er ungdomsboliger og resten familieboliger.

Læs også

▮ Skræppebladet, det trykte magasin 2019-01 Februar

Rating

Synes du om artiklen?

Hjælp Skræppebladet med at blive bedre - giv en hurtig feedback.

  • Øv - ikke god
  • Nogenlunde
  • OK
  • Cool - god artikel
  • Kan anbefales
Klik på en smiley - du kan skifte mening bagefter.
Kommentar

Deltag i debatten og skriv kommentar som vises til alle

Skriv en kommentar

Denne side:

Kilde

Denne artikel er bragt i
Skræppebladet
2019-01 Februar side 16-17
i sektionen Foreningen

forsiden af magasinet 2019-01 Februar

©Copyright

Skræppebladet har copyright til denne artikel.

Det er ikke tilladt at kopiere eller viderebringe elementer uden skriftlig aftale.

Den eksklusive copyright tilhører de originale bidragsydere fx skribent og fotograf.

Læs mere om copyright på Skræppebladet

Kontakt

Skræppebladet er forenings- og beboerblad i Brabrand Boligforening

Skræppebladet
Gellerup Museum
Gudrunsvej 16, 6
8220 Brabrand

Se seneste kolofon og kontakt redaktionen for nærmere information om denne artikel.

Web-sektioner

Nyheder

Magasin

Aktiviteter

Afdelingerne

Foreningen

Debat

Mine bogmærker

henter data

Mine seneste artikler

henter data