Nyt fra administrationen

Jagten på fællesskabet

Brabrand Boligforening har indgået et samarbejde med Gellerup Bibliotek samt flere af de lokale fritidsklubber og skoler om projektet ”Jagten på fællesskabet”.

I løbet af maj måned er der aftalt to workshops på Gellerup Bibliotek, hvor op mod tredive drenge og piger i 11-12-års-alderen fra Gellerupparken og Toveshøj mødes om det digitale spil Minecraft, hvor det fiktive almene boligområde ”Lykkeparken” er opbygget.

Her skal børnene fx komme med bud på, hvordan ændringer i de fysiske rammer kan skabe mere tryghed for beboerne. Det er håbet at styrke deltagernes stolthed over den måde, de bor på, og opfordre dem til at tage del i fællesskabet. Med dette projekt bidrager de til skabelsen af et aktivt lokalsamfund, hvor beboerne er bevidste om de demokratiske muligheder, de har. ”Jagten på fællesskabet” foregår på 10 af landets børnebiblioteker i samarbejde med BL – Danmarks Almene Boliger og DAC – Dansk Arkitektur Center.

Vi cykler til arbejde

Brabrand Boligforening deltager i maj måned i kampagnen ”Vi cykler til arbejde”. Så husk at heppe, hvis du ser en varmemester, afdelingssekretær eller andre ansatte, der tramper ekstra hårdt i pedalerne. Kampagnen sætter bl.a. fokus på de mange fordele ved at cykle, som fx:
• Færre sygedage
• Forbrænde flere kalorier
• Spare på CO2 og transportudgifter.

Bente Ryolf

Farvel til Bente Ryolf

HR-sekretær Bente Ryolf har valgt at gå på efterløn efter mere end 25 år som ansat i Brabrand Boligforening, hvor hun blev ansat i 1986. Der var fælles morgenkaffe for alle medarbejdere mandag den 27. april, hvor der blev taget behørigt afsked med Bente. Vi ønsker Bente alt godt i fremtiden og takker for de mange års samvittighedsfuldt arbejde i Brabrand Boligforening.

▮ Skræppebladet, det trykte magasin 2015-04 Maj

2015-04 Maj side 14