Rundtur på Rymarken: Kom indenfor i økonomiafdelingen

Januar er en travl måned blandt medarbejderne i økonomiafdelingen, når årsregnskabet skal afleveres

Af Susanne Witting, administrationschef

Med 25 afdelinger og over 5200 boliger er der en del at holde styr på i Brabrand Boligforening. Samtidig investerer foreningen i nye byggerier og deltager aktivt i den offentlige debat om almene boliger. Alt sammen organiseres fra hovedkontoret på Rymarken i Hasle.

I dette og kommende numre af Skræppebladet vil vi tage læserne med rundt på Rymarken og give et indblik i, hvad de enkelte afdelinger laver.

Første tur går til økonomiafdelingen, som i det daglige holder 6 medarbejdere travlt beskæftiget.

BBBO_Rymarken_1537

En travl tid
Januar er en travl måned – særlig for alle de medarbejdere, som arbejder i boligforeningens økonomiafdeling. Starten på det nye år er nemlig også starten på et nyt regnskabsår og afslutningen af året, der gik. Årsregnskaber for afdelingerne og foreningen skal udarbejdes. Regnskaberne har til formål at redegøre for boligforeningens økonomi, sammenholdt med budgetterne for året. Årsregnskaberne er lovpligtige.

Økonomimedarbejderne har mange andre opgaver. Vi har talt med Simon Schiøtz Christensen, som er nyuddannet økonomimedarbejder, og spurgt ham, hvad han arbejder med.

Simon tager telefonen
Simon begyndte som elev i økonomiafdelingen i 2015 og er for nylig blevet fastansat.
”Jeg sidder i økonomiafdelingen, hvor vores opgave er at holde styr på den daglige økonomi i de forskellige afdelinger. Jeg sidder selv med 6 afdelinger af forskellig størrelse.”

”Derudover er jeg meget inde over vores kreditorer og betalinger, og så fører jeg kontrol med vores råderetskøkkener og opretter lejerlån hertil,” fortæller Simon.

Ringer du til Brabrand Boligforening med økonomiske spørgsmål, kan det meget vel være Simon, du får i røret.
”I det daglige er min telefon ofte åben for beboerhenvendelse, og ellers har vi altid en masse afstemninger at holde ajour,” fortæller han.

”Afstemningerne kan være om alt fra driftens MobilePay-konto, til køkkenlån, vand, el, tomgange og indskud. De mange forskellige opgaver og gode kollegaer gør hverdagen god,” fortæller Simon.

”Jeg kan godt lide, at have mange forskellige opgaver, så jeg hele tiden udvikler mig. Desuden synes jeg, at dynamikken og samspillet med kollegaerne i økonomiafdelingen gør det interessant at møde på arbejde hver dag, for vi både hjælper og udfordrer hinanden.”

Økonomiafdelingen har følgende opgaver:
Husleje og rykkere
Løn
Forsikringer
Betaling til kreditorer
Udarbejdelse og færdiggørelse af forbrugsregnskaber
Budgettering
Udarbejdelse og færdiggørelse af regnskaber
Beboerhenvendelser
Kvartalsopgørelse og budgetkontrol
Indberetning af årsregnskaber til Landbyggefonden
Varsling af husleje
Antenneregnskaber
Godkendelse af regninger fra leverandører
Bogføring af diverse bilag
Diverse afstemninger



Del eller print denne side:  



Skriv en kommentar til denne side (artikel) LÆS VILKÅR FOR DEBAT

For at undgå spam skal du skrive bogstaver og tal fra billedet herunder:
(indlæser langsomt)

*




 
 
© 1970-2018
Skræppebladet - E&P Huset - Karens Blixens Boulevard 39 - 8220 Brabrand
| Vilkår for debat | Privatlivspolitik | Kontakt