Nyt fra administrationen

Stort og småt fra Brabrand Boligforenings administration

Havnehusene: Åbent Hus den 14. februar kl. 10.00-13.00

Ventelisten taler sig eget, tydelige sprog: Der er en enorm interesse for nybyggeriet Havnehusene på Aarhus Ø (afd. 31).

Nu slår vi dørene op til åbent hus i det snart færdige byggeri lørdag den 14. februar kl. 10.00-13.00, hvor alle er velkomne til at se nærmere på boligerne.

Vi inviterer indenfor i to opgange, hvor man kan besøge de færdige lejligheder, heraf én, der er møbleret. Der bliver også adgang til et møbleret grønt væksthus placeret på taget af bygningen. Der vil være medarbejdere fra administrationen til stede, som viser rundt og svarer på spørgsmål.

De første familieboliger bliver klar til indflytning den 15. april, og de første seniorboliger er klar til indflytning den 15. september. Herefter følger ungdomsboligerne.
Bus nr. 33 kører hver halve time fra rutebilstationen. Stå af ved stoppestedet ved Nikoline Kochs Plads, og gå derfra til de to opgange på Dagmar Petersens Gade 72 og 74.
Du kan se en brochure om Havnehusene på bbbo.dk. Du kan søge boligerne på aarhusbolig.dk.

Administrationen får nyt IT-system

I administrationen er man gået i gang med at indfase et nyt IT-system, som hedder EG Bolig. Systemet skal håndtere alle udlejnings-, drifts- og økonomiopgaver. Det nye system bliver allerede i dag brugt i en lang række andre boligforeninger og er målrettet ejendomsadministration.

Systemet har et stort potentiale for at gøre mange arbejdsgange mere effektive, både ved skrivebordene og for medarbejderne ude i marken. Der bliver tilrettelagt et individuelt uddannelsesforløb, så alle de berørte medarbejdere bliver grundigt oplært i at bruge systemet.

”EG Bolig har et meget stort potentiale, og jeg glæder mig super meget til at komme i gang,” siger vores administrationschef, Susanne Witting.
Hun fortæller, at det nye system efter planen går i drift i slutningen af april måned.

Dit cpr-nummer hjælper os

Boligforeningen er gået i gang med at indsamle cpr-numre på vores lejere. Det gør vi først og fremmest, fordi vi så nemt og sikkert kan indbetale penge til beboernes NEM-konto, fx ved for meget indbetalt husleje, varme- og flytteafregning mv.

Du skal give tilladelse til, at Brabrand Boligforening må registrere, opbevare og bruge dit cpr-nummer. Det gør du ved at underskrive en erklæring, som du bl.a. kan få ved at kontakte udlejningen på Rymarken 2, på driftskontoret på Edwin Rahrs Vej 30, på Helhedsplanens infokontor på Bentesvej 1 og hos beboerrådgiverne, som er tilknyttet afd. 3, 4, 5, 6, 11 og 12.

Bliv klogere på budget og regnskab

Afdelingsbestyrelserne har nu mulighed for at sende bestyrelsesmedlemmer på kursus i budget og regnskab. Kurset er et samarbejde mellem BL og Brabrand Boligforening og har til formål at give deltagerne en forståelse for de særlige regler og principper om budget og regnskab, der gælder for en almen boligforening.

Der afholdes to kurser i hhv. februar og marts. Bestyrelsesmedlemmer kan få yderligere information og tilmelde sig hos administrationschef Susanne Witting: suwi[AT]bbbo[DOT]dk.

Nytårshilsen fra direktionen

Vi står overfor et spændende nyt år i Brabrand Boligforening, som vi i administrationen ser meget frem til at give os i kast med. 2015 bliver det første hele kalenderår med fuld besætning på alle fire ledelsesposter, og vi føler os rigtig godt rustet til at løse de daglige opgaver og samtidig skue frem mod nye horisonter. Det gælder både på de indre og de ydre linjer.

Nogle af vores fokuspunkter i 2015 bliver, at omverdenen og beboerne fortsat opfatter os som en troværdig og professionel samarbejdspartner. Og at vores ansatte oplever Brabrand Boligforening som en god og tryg arbejdsplads. Beboerne skal tilbydes attraktive og tidssvarende boliger. Derfor er vi meget glade for, at 2015 både bliver året, hvor de første beboere flytter ind i Havnehusene, og hvor vi forhåbentlig kommer langt med de omfattende renoveringsplaner for afdeling 1 og 2 og med Helhedsplanen for afdeling 4 og 5.

Herudover glæder vi os til at fortsætte det konstruktive samarbejde med beboerdemokratiet om at fremtidssikre Brabrand Boligforening som en moderne og professionelt administreret organisation med et levende og engageret bagland.

Godt nytår og på gensyn.

Venlig hilsen

Keld Laursen, adm. direktør
Susanne Witting, administrationschef
Niels Hosie, teknisk chef
Ole Bech Jensen, projektchef

Foto: Martin Krabbe

Læs også

▮ Skræppebladet, det trykte magasin 2015-01 Februar

Rating

Synes du om artiklen?

Hjælp Skræppebladet med at blive bedre - giv en hurtig feedback.

  • Øv - ikke god
  • Nogenlunde
  • OK
  • Cool - god artikel
  • Kan anbefales
Klik på en smiley - du kan skifte mening bagefter.
Kommentar

Deltag i debatten og skriv kommentar som vises til alle

Skriv en kommentar

Denne side:

Kilde

Denne artikel er bragt i
Skræppebladet
2015-01 Februar side 17
i sektionen Administrationen

forsiden af magasinet 2015-01 Februar

©Copyright

Skræppebladet har copyright til denne artikel.

Det er ikke tilladt at kopiere eller viderebringe elementer uden skriftlig aftale.

Den eksklusive copyright tilhører de originale bidragsydere fx skribent og fotograf.

Læs mere om copyright på Skræppebladet

Kontakt

Skræppebladet er forenings- og beboerblad i Brabrand Boligforening

Skræppebladet
Gellerup Museum
Gudrunsvej 16, 6
8220 Brabrand

Se seneste kolofon og kontakt redaktionen for nærmere information om denne artikel.

Datoer:

  • kl. 10-13: Åbent hus, Havne­husene
    Nyt fra administrationen
  • Havne­husene: Familieboliger klar til indflytning
    Nyt fra administrationen
  • Havne­husene: Senior­boliger klar til indflytning
    Nyt fra administrationen
Se kalender
Web-sektioner

Nyheder

Magasin

Aktiviteter

Afdelingerne

Foreningen

Debat

Mine bogmærker

henter data

Mine seneste artikler

henter data