Fuld tilfredshed eller pengene tilbage?
Kommentar til debatsiden
Jeg læste Susanne Winthers’ historie i Skræppebladet i december, og jeg vil gerne komentere på den.
Når jeg flytede i Toveshøj i februar 2010 var mit lejlighed ikke rengjort eller malet. Der var hængende sokker på radiatoren og i tørretumblen, ovnen var beskidt, og det var også tilfældet med begge badeværelser (jeg har billeder af det hele).
Når jeg klagede over det, sendte boligforeningen en maler, der malede væggene og loftet. Når vi bemærkede at dørkammerne og garderoben var ikke malede, fik vi en liter maling – vi kunne male det selv. Desuden blev det ikke gjort rent.
Jeg køber derfor ikke Peter Sørensens påstand om, at alle lejligheder bliver rengjort, afkalket og malet ved indflytning. Det var slette ikke tilfældet med min lejlighed (som havde været tom i flere måneder, før jeg overtog den).
Jeg synes, at der mangler klare gennemsigtige retningslinjer til beboerne om, hvad de kan forvente af service, og hvor de kan klage i forbindelse med ind- eller fraflytning. For eksempel er det nædvendig at dokumentere istandsættelsesarbejde ifm. fraflytning. Det er meget problematsik at udnytte sin magt som udlejer og tvinge sin beslutning over for uenige lejere.
(Jeg vil dog bemærke her, at jeg har oplevet fremragende service af afdelingens varmemestre i alle andre tilfælder af problemer i min lejlighed).
Venlig hilsen
Kristiana Stoyanova
Edwin Rahrs vej 14, 1-4
8220 Brabrand
Læs også
▮ Skræppebladet, det trykte magasin 2011-01 Februar